  • 61. Data: 2015-06-10 22:53:51
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Czyli nie soft. Jak nie znajdziesz tego czegoś co podaje te głupie wartości z czapy
    to lepiej wyciąć i zapomnieć.

  • 62. Data: 2015-06-11 08:15:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu
    > zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do
    > praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen.

    Tego nie wiesz, bo nie wiesz co tak naprawdę oglądasz.

    > Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.

    Jeśli działa prawidłowo, czyli wypala się co 200 km, to IMO jest ok.
    Na co chciałbyś mieć jeszcze pomysły?

  • 63. Data: 2015-06-11 08:50:22
    Od: p...@g...com

    --Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach
    i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala się

    wszystko ponizej 2 minut mowi ze proces wypalania nie zostal ukonczony i rusza
    ponownie

    --zjechałem od razu na trasę i 2500 obrotów, 70 km/h, tempomat. 60%, 45%,4%
    pomyślałem, że rzeczywiście może teraz się wypali jak trzeba po czym z 4% wskoczyło
    od razu na 52% za chwilę 56 i jak podjechałem teraz pod dom to ostatni odczyt 52.

    ostatnio przylapalem zafire na wypalaniu (Z19DT) i przy spokojnej jezdzie 120-130
    km/h wypalanie trwalo okolo 7 minut, zuzycie paliwa w okolicach 9-10 l/100 km mam
    gdzies elm-a wiec sprawdze jak to wyglada procentowo ale nie podobaja mie sie te
    skoki ... jesli wymieniles czujnik i soft ECU jest standartowy to pozostaje juz tylko
    nieszczelnosc ukladu co moze tlumaczyc te skoki wypelnienia

    --No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje
    się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do praktycznie zera i po
    chwili już w połowie pełen.

    informacje z dpf info traktowalbym jako przyblizone ... na forum opla ludkowie podaja
    przedzial 15-20% zaraz po wypaleniu

    --Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.

    log z czujnika cisnienia dpf jak beda skoki po kilkadziesiat % to szukac dziury

    P.

  • 64. Data: 2015-06-11 08:50:34
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej. Zanim
    całkiem się zepsuł, ale na pewno nie wypalał się co 50-200 km i to jazdy po mieście.
    500-800km ok, ale nie w trasie, bo to można tysiącami jeździć.

  • 65. Data: 2015-06-11 09:16:23
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 08:50, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > --Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.
    >
    > log z czujnika cisnienia dpf jak beda skoki po kilkadziesiat % to szukac dziury

    Dzisiaj sam sprawdzę te rurki od czujnika ciśnień, bo mam już dosyć
    mechaników, najwyżej nie złożę i będę jechał na lawecie :)

    A czy Twoim zdaniem możliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury
    któregoś z tych 2?

    http://pokazywarka.pl/ihqbbe/

    Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować
    błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu?
    Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?

  • 66. Data: 2015-06-11 09:26:23
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 08:50, Konfabulator pisze:
> [...]
    mieście. 500-800km ok, ale nie w trasie, bo to można tysiącami jeździć.

    A'propos przypomniało mi się co znalazłem na jakimś zagramanicznym forum
    vauxhall, że captiva najprawdopodobniej nie ma pasywnej regeneracji, bo
    odległość od filtra jest za duża i nawet przy ostrym gazowaniu nie ma
    temperatury. Co sądzicie, możliwe?

    http://www.antaraownersclub.com/forum/and-the-dpf-ni
    ghtmare-begins_topic435_page6.html

    I'm pretty confident the Antara does not do passive regeneration. The
    position of the DPF in the exhaust system does not allow the temperature
    at the filter to get high enough to allow for passive regeneration. If
    passive regeneration was taking place, we would notice a considerable
    variation in the active regeneration cycle. Generally we don't see that
    variation, and most people are seeing a pretty regular regeneration
    interval. For me that's an average of 520 miles with a standard
    deviation of only 4.6.

    This only time the Antara regenerates is when the Antara pumps extra
    fuel into the system to raise the exhaust temperature. That's the only
    way the car can get the exhaust temperature high enough to burn off the
    soot.

    I've tried running the car at high revs for extended periods with no
    effect on the DPF regeneration interval. If you've ever stopped the car
    in the middle of a regen, you will know how hot the engine and exhaust
    system gets. In my experience, you can never get those sort of
    temperatures from any sort of normal driving.

  • 67. Data: 2015-06-11 09:55:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się
    > rzadziej.

    Różne modele mają różne czasy wypalania.
    Np. Dacia rzekomo wypala się częściej niż Twoje 500 km, ale tam jest to
    inaczej zrobione, bo do wypalania jest używany osobny, piąty wtryskiwacz.

  • 68. Data: 2015-06-11 13:19:35
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]

    > skoki ... jesli wymieniles czujnik i soft ECU jest standartowy to
    > pozostaje juz tylko nieszczelnosc ukladu co

    To coś długo. W sobotę śmigałem na A1 i na zapiętym tempomacie przy
    130km/h nawet nie zauważyłem wypalania filtra, aż podpiąłem OP-COM'a,
    żeby sprawdzić co jest nie tak, bo myślałem że w ogóle się nie wypalił
    filtr przez ~1150km. Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja
    była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na
    kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala.
    Jak mi się włączy wypalanie w drodze (praca-dom) to przy 90km/h mam
    spalanie ok. 10l i tak z 5km trzeba przejechać.
    Po całkowitym wypaleniu op-com pokazuje 6% zapełnienie filtra (kiedyś
    jeździłem z podpiętym lapkiem i op-com).
    Ja mam średnio wypalanie co 850km.
    Auto to Zafira B 1,9CDTI 120KM (Z19DT).

    Wszystko zależy od pojemności filtra. Przy silniku 1,7CDTI filtr jest
    sporo mniejszy i na trasie wypala się średnio co 500km a w mieście
    50-100km...

  • 69. Data: 2015-06-11 14:26:30
    Od: p...@g...com

    --Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie
    miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala.

    nigdy nie mialem podlaczonego opcoma podczas wypalania ale zakladam ze jak spozycie
    rosnie to sie wypala ew. dpf info przez elm-a

    --Ja mam średnio wypalanie co 850km. Auto to Zafira B 1,9CDTI 120KM (Z19DT).

    podobnie, tez tylko z ASB

    PS Hansowie wykorzystujac fakt ze w ruchu miejskim komp wlacza ogrzewanie tylnej
    szyby (zeby zwiekszyc obciazenie) podczas wypalania, montuja LED-a ktory sygnalizuje
    ten proces, podobno dziala ...

    P.

  • 70. Data: 2015-06-11 14:32:05
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 14:26, p...@g...com pisze:
> [...]
    szyby (zeby zwiekszyc obciazenie) podczas wypalania, montuja LED-a ktory sygnalizuje

    Ja czytałem o diodzie w lusterku:

    http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215
    989

    całkiem estetycznie wygląda.