  • 71. Data: 2015-06-11 21:55:55
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować
    błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu?
    Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?

    Kilka osób już mówiło, sprawdź wężyki podciśnienia. A w zasadzie połączenia
    z zaworami, rozdzielacze itp. Mnie wyskakiwał błąd p0400 (też EGR) a
    uszkodzony był przyłącz od jakiegoś zaworu klimatyzacji.
    Wojtek

  • 72. Data: 2015-06-11 22:49:32
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 21:55, wowa pisze:

> [...]
    > połączenia z zaworami, rozdzielacze itp. Mnie wyskakiwał błąd p0400 (też
    > EGR) a uszkodzony był przyłącz od jakiegoś zaworu klimatyzacji.

    Tak, to podciśnienie sprawdzało ASO przedwczoraj.

    Dzisiaj tak jak pisałem wymontowałem rurki idące od dpf'a do czujnika
    ciśnień. Niestety były szczelne, całe i nie zapchane.

    Za czyjąś (sorry nie pamiętam kto) radą wpadłem na pomysł odłączenia
    czujników. Odłączyłem czujnik temperatury spalin. Pojechałem na testy,
    zapełnienie filtra 66%. Podjechałem do znajomego 300m dalej i postałem 3
    minuty. Wsiadam do samochodu zapełnienie filtra 70%. Nic się nie
    zmieniło, skakało od 60 do 78. W górę i w dół.

    Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68%
    po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc
    tak jak powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej.

    Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy
    jeszcze coś radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna
    całego zła?

  • 73. Data: 2015-06-11 23:00:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dzisiaj sam sprawdzę te rurki od czujnika ciśnień, bo mam już dosyć
    > mechaników, najwyżej nie złożę i będę jechał na lawecie :)
    >
    > A czy Twoim zdaniem możliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury któregoś
    > z tych 2?
    >
    > http://pokazywarka.pl/ihqbbe/
    >
    > Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować
    > błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu?
    > Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?~

    Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego
    jako błąd. Nawet jeśli czujnik podaje wartość zupełnie błędną.
    Koledze w Astrze wariował czujnik temperatury i czasem przekazywał do ECU,
    że silnik ma -20C, przy rzeczywistej temperaturze 90C. ECU dawało większą
    dawkę paliwa i normalnie zalewało świece. Nie wyskakiwał żaden błąd.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 74. Data: 2015-06-12 08:58:11
    Od: p...@g...com

[...]

    jesli uzywasz dpf info to informacja moze byc niemiarodajna ... jesli wlaczysz
    wyswietlanie w petli (co 180 s) to wartosc powinna przyrastac powoli i w zadnym
    wypadku (poza wypaleniem) nie powinna sie zmniejszac ...

    --Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68%
    po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc tak jak
    powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej.

    zasadniczo prawidlowo :-)

    --Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy jeszcze coś
    radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna całego zła?

    powolutku ... poprzednio pisales ze wymieniles czujnik dpf i nic sie nie zmienilo ?
    teraz piszesz o odlaczeniu czujnika temp. spalin oraz czujnika temperatury dpf ...
    zostawiles ten nowy czujnik czy wrociles do starego ?

    pomysl z odlaczeniem czujnika temp. cieczy chlodzacej teoretycznie powinien nie
    dopuscic do wypalania ale jest dosc niebezpieczny bo nie wiadomo czy czujnik
    cisnienia dpf sam potrafi wywolac wypalanie (IMHO nie) czyli mozna zapchac filtr na
    amen ... czy czujnik temp. spalin a w zasadzie informacje przez niego podawane maja
    wplyw na proces wypalania tez jest dla mnie zagadka, mozna jedynie "chybac" ze jego
    sygnal wywolywal wypalanie ...

    P.

  • 75. Data: 2015-06-12 09:25:01
    Od: p...@g...com

    --Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego
    jako błąd. Nawet jeśli czujnik podaje wartość zupełnie błędną.

    to nie jest wartosc bledna tylko nieprawidlowa :-) zeby ECU sie polapalo ze cos nie
    halo musi miec druga wartosc np z czujnika cieczy chlodzacej ale prosciej wylapac to
    opcomem

[...]

    to dosc czesta usterka ale zazwyczaj ECU wypluwa komunikat wiec banalna sprawa:
    http://forum.opel24.com/topic/38500-dpf-czujnik-temp
    eratury-spalin-blad-aktywny/

    P.

  • 76. Data: 2015-06-12 09:31:01
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 08:58, p...@g...com pisze:

> [...]
    wplyw na proces wypalania tez jest dla mnie zagadka, mozna jedynie "chybac" ze jego

    Tam są następujące czujniki powiązane z filtrem (nr 12):

    http://pokazywarka.pl/ihqbbe/

    - czujnik różnicy ciśnień (nr 5), został wymieniony jako pierwszy, zero
    zmian
    - wczoraj odkręciłem rurki (nr 6), szczelne.
    - odłączyłem czujnik temperatury spalin (nr 10), nic się nie zmieniło.
    - odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.

    Po odłączeniu czujnika nr 7, przez 25km sytuacja była taka jak opisałem,
    czyli jazda na niskich i wysokich obrotach nie powodowała już zmian
    nasycenia filtra pokazywanych przez dpf info. Jedynie była jedna zmiana
    w górę z 68 do 70%, oczywiście żadnego wypalania.

  • 77. Data: 2015-06-12 09:58:07
    Od: p...@g...com

    --odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.

    czyli log z czujnika powinien wyjasnic sytuacje, pytanie tylko czy opcom to potrafi,
    ew. nowy jak piszesz ...

    P.

  • 78. Data: 2015-06-12 12:06:05
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    No generalnie spalanie rośnie, ale teraz na autostradzie nie zauważyłem
    procesu wypalania. Było gorąco, klima włączona, obciążenie silnika było
    spore to i spalanie miałem większe niż zawsze i jakoś przeoczyłem
    wypalanie DPF'a.

    A dioda nie w każdym OPLU zadziała. U mnie nie mam tylnego REC'a i nie
    załącza mi się ogrzewanie szyby ani lusterek podczas wypalania filtra.
    Podobno to jest zależne właśnie od REC'a i wersji softu w aucie.
    Trochę żałuję, że auto nie ma REC'a (choć wyposażenie nie jest
    najniższe) bo przez to nie mogę włączyć sobie opcji świateł
    automatycznych po odpaleniu auta i chociażby diody informującej o
    wypalaniu DPF'a...

  • 79. Data: 2015-06-12 19:22:09
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 09:58, p...@g...com pisze:
    > --odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.
    >
    > czyli log z czujnika powinien wyjasnic sytuacje, pytanie tylko czy opcom to
    potrafi, ew. nowy jak piszesz ...

    > P.

    No niestety, podłączyłem nowy czujnik temperatury 96436269, znaczy
    używany, ale w sensie inny i jest dokładnie to samo. Wcześniej zrobiłem
    70 km z odpiętym czujnikiem i dpf info stał jak wryty, szedł tylko w
    górę, co 2% od 68 do 72. Po podpięciu czujnika temperatury jechałem
    akurat załatwić sprawę 25km w jedną stronę. Wskazanie dpf info 86 i za
    chwilę 92. Filtr się wypalił i oczywiście po wypaleniu wskoczył na 60% i
    wahał się do 78. Jak przyjechałem to ostatni odczyt 66%.

    Czujnik temperatury zafałszowuje zapełnienie dpf? Może w jakiś sposób
    ten filtr jest fizycznie uszkodzony w tym miejscu? Rozumiem, że te dwa
    czujniki działają w tandemie i mierzą czy temperatura wzrasta przed
    filtrem i w filtrze równomiernie?

    Mam już ostatnią opcję, facet, który czyścił mi filtr zaproponował, że
    zamontuje mi inny, bo sam jest ciekawy. Jeżeli to nie wypali to kończę z
    dpf'em.

    Miłego weekendu, bez odbioru :)

  • 80. Data: 2015-06-12 19:25:10
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2015-06-11 o 09:16, twistedme pisze:
> [...]

    Ja bym postawił jeszcze jedną hipotezę, która chyba tutaj nie padła (w
    tym wątku):

    Takie wariatkowo w odczytach to może być kwestia braku dobrej masy lub
    też problemu z wiązką i złączami po drodze.

    Marvin