-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.d107-185.icpnet.pl!not-for-mail
From: W <...@...kom>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DOT 4 ESP
Date: Sat, 26 Oct 2024 08:40:27 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <vfi2sq$v51s$1@news.icm.edu.pl>
References: <X...@1...0.0.1> <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 26 Oct 2024 06:40:27 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="d107-185.icpnet.pl:77.65.107.185";
logging-data="1020988"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725365
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.10.2024 o 07:23, ptoki pisze:
> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
>> zwykły płyn DOT 4?
>>
>> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
>> zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
>>
>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
>> will operate effectively over a wide temperature range.
>>
>
> Oj nudzi ci sie.
>
> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
>
> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
> hamulce znikly.
> Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
> to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
>
zależy od przyjętego stylu i warunków jazdy
wystarczy kilka hamowań z dużej prędkości (np. jak ktoś z prawego pasa
wbija się tuż przed Ciebie) albo trochę szybszej jazdy w górach (w dół)
a jeszcze lepiej w upalny wakacyjny dzień (większe obciążenie
samochodu), żeby hamulec (który do tej pory wydawał się bardzo dobry)
zaczął robić się gumiasty (głównie właśnie z powodu starego płynu,
ewentualnie klocki do d.)
Ja akurat dość szybko jeżdżę, cenię sobie dobre hamulce i u mnie wymiana
płynu wypada co ok. 4-5 lat.
--
pozdr
w
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.24 09:26 W
- 26.10.24 09:55 Akarm
- 26.10.24 11:42 PiteR
- 26.10.24 13:23 W
- 26.10.24 20:09 PiteR
- 27.10.24 01:19 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)