eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESPRe: DOT 4 ESP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.d107-185.icpnet.pl!not-for-mail
    From: W <...@...kom>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DOT 4 ESP
    Date: Sat, 26 Oct 2024 08:40:27 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <vfi2sq$v51s$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1> <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 26 Oct 2024 06:40:27 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="d107-185.icpnet.pl:77.65.107.185";
    logging-data="1020988"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725365
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.10.2024 o 07:23, ptoki pisze:
    > On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >> zwykły płyn DOT 4?
    >>
    >> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    >> zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >>
    >> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>
    >
    > Oj nudzi ci sie.
    >
    > Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    > Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >
    > No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    > Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    > hamulce znikly.
    > Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
    > to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
    >

    zależy od przyjętego stylu i warunków jazdy
    wystarczy kilka hamowań z dużej prędkości (np. jak ktoś z prawego pasa
    wbija się tuż przed Ciebie) albo trochę szybszej jazdy w górach (w dół)
    a jeszcze lepiej w upalny wakacyjny dzień (większe obciążenie
    samochodu), żeby hamulec (który do tej pory wydawał się bardzo dobry)
    zaczął robić się gumiasty (głównie właśnie z powodu starego płynu,
    ewentualnie klocki do d.)
    Ja akurat dość szybko jeżdżę, cenię sobie dobre hamulce i u mnie wymiana
    płynu wypada co ok. 4-5 lat.

    --
    pozdr
    w

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 26.10.24 09:26 W
  • 26.10.24 09:55 Akarm
  • 26.10.24 11:42 PiteR
  • 26.10.24 13:23 W
  • 26.10.24 20:09 PiteR
  • 27.10.24 01:19 ptoki

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: