-
Data: 2024-10-26 09:26:31
Temat: Re: DOT 4 ESP
Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 25.10.2024 o 20:51, PiteR pisze:
> ...
> np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
> Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm zajmuje
> 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot i łzy.
nie wiem, jak to wygląda w Twoim samochodzie, ale skąd problem - dawno
nie ruszane jarzma (pewnie mniejsze tarcze schodzą bez zdejmowania),
brak odpowiednich kluczy?
Ja, że do hamulców zaglądam nie rzadziej niż co dwa, maks. 3 lata (w
każdym z samochodów), to wszystko odkręca się bez problemu i wymiana
trwa niedługo.
>
>
>> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
>> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn
>> zagotowal i hamulce znikly.
>
> też nie chyba, że Seba 307 km/h
>
>> Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na
>> nowy to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
>
> ja również, zlałem mazut
>
> bedę sciągał tylko z zacisków jak cofnę tłoczek.
>
>
>> No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o
>> wymiane tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj
>> nie wybieram romka buraka zeby mi w aucie grzebal...
>
> od 2005t nie byłem u mechanika (oprócz dwumasy 2015r)
>
>
>> Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
>> nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
>> nowszych aut jakimi jezdze.
>
> nocusz laser to chyba tylko w nowym.
Jak się dba o układ hamulcowy ale też o sztywność zawieszenia, ukł kier.
to muszą działać jak w nowym, będą reagować natychmiast i nic nie będzie
ściągało, biło, itp.
Oczywiście, opony też muszą być porównywalne z nowymi, ciśnienie
odpowiednie.
I hamulców trzeba trochę poużywać, żeby tarcze były czyste, powierzchnie
równe a nie, że na tarczach (szczególnie z tyłu) jest rdza i rowy a
zaciski ledwo chodzą.
Widzę, że często ludzie pykają tym pedałem i pykają niewiele zwalniając,
albo trzymają długo na hamulcu a wystarczyłoby hamowanie silnikiem i
kilka mocniejszych krótkich dohamowań - tarcze będą w gotowości do
cięższej pracy a jednocześnie nie będziemy przegrzewać układu.
--
pozdr
w.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.24 09:55 Akarm
- 26.10.24 11:42 PiteR
- 26.10.24 13:23 W
- 26.10.24 20:09 PiteR
- 27.10.24 01:19 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg