eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESPRe: DOT 4 ESP
  • Data: 2024-10-26 09:26:31
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.10.2024 o 20:51, PiteR pisze:
    > ...
    > np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    > Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm zajmuje
    > 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot i łzy.

    nie wiem, jak to wygląda w Twoim samochodzie, ale skąd problem - dawno
    nie ruszane jarzma (pewnie mniejsze tarcze schodzą bez zdejmowania),
    brak odpowiednich kluczy?
    Ja, że do hamulców zaglądam nie rzadziej niż co dwa, maks. 3 lata (w
    każdym z samochodów), to wszystko odkręca się bez problemu i wymiana
    trwa niedługo.

    >
    >
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn
    >> zagotowal i hamulce znikly.
    >
    > też nie chyba, że Seba 307 km/h
    >
    >> Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na
    >> nowy to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
    >
    > ja również, zlałem mazut
    >
    > bedę sciągał tylko z zacisków jak cofnę tłoczek.
    >
    >
    >> No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o
    >> wymiane tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj
    >> nie wybieram romka buraka zeby mi w aucie grzebal...
    >
    > od 2005t nie byłem u mechanika (oprócz dwumasy 2015r)
    >
    >
    >> Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    >> nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    >> nowszych aut jakimi jezdze.
    >
    > nocusz laser to chyba tylko w nowym.

    Jak się dba o układ hamulcowy ale też o sztywność zawieszenia, ukł kier.
    to muszą działać jak w nowym, będą reagować natychmiast i nic nie będzie
    ściągało, biło, itp.
    Oczywiście, opony też muszą być porównywalne z nowymi, ciśnienie
    odpowiednie.
    I hamulców trzeba trochę poużywać, żeby tarcze były czyste, powierzchnie
    równe a nie, że na tarczach (szczególnie z tyłu) jest rdza i rowy a
    zaciski ledwo chodzą.
    Widzę, że często ludzie pykają tym pedałem i pykają niewiele zwalniając,
    albo trzymają długo na hamulcu a wystarczyłoby hamowanie silnikiem i
    kilka mocniejszych krótkich dohamowań - tarcze będą w gotowości do
    cięższej pracy a jednocześnie nie będziemy przegrzewać układu.


    --
    pozdr
    w.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: