eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESPRe: DOT 4 ESP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
    d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DOT 4 ESP
    Date: Fri, 25 Oct 2024 10:38:35 -0500
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vfge1t$9ua$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    <1755ggdn2hwdk$.c2ffeqwe8l4h$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 25 Oct 2024 15:38:37 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
    logging-data="10186";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:KBUDUTQ44llhXJ084FWQ1XTAWcg=
    sha256:Sjl57KgxZA8jvntUFdwVd//0GGp9Iip1WaXwfkhSgx0=
    sha1:ZJd+XphnrN6nyBoimNpuNpTVcT0=
    sha256:j+DoxzHOIwuCdG+EN6mNqNVUzAsv+irCZo6T7VY/TL8=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <1755ggdn2hwdk$.c2ffeqwe8l4h$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725345
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-10-25 01:32, J.F wrote:
    > On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
    >> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >>> zwykły płyn DOT 4?
    >>>
    >>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >>> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>>
    >>
    >> Oj nudzi ci sie.
    >> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    >> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >>
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    >> hamulce znikly.
    >
    > A ja widziałem.
    > Kilka km na recznym, i sie zagotował.

    To sytuacja anormalna. Jak dobrze sie postarasz to kolo stracisz na
    normalnej drodze na krawezniku. I nikt nie jojczy ze lozyska trzeba miec
    wyczynowe.

    No i rozumny kierowca jednak jak moze to hamuje silnikiem dzis i go
    raczej nie zatrze. Kiedys smarowanie bylo nieco mniej wymyslne i dalo
    sie zatrzec silnik hamujac pare km z gorki.

    > Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
    >
    > No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
    >

    Nawet tu producenci se ostatnio ograniczenia narzucaja.
    Bo co innego wyczynowe sprzety a co innego jakis st/rs dostepny za
    ludzki pinionc dla ludu.

    Tak czy siak, mysle ze wieksze znaczenie ma starosc uszczelek w
    tloczkach niz starosc plynu albo jego gestosc.



    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: