-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
From: ptoki <p...@e...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DOT 4 ESP
Date: Fri, 25 Oct 2024 10:38:35 -0500
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vfge1t$9ua$1@news.chmurka.net>
References: <X...@1...0.0.1> <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
<1755ggdn2hwdk$.c2ffeqwe8l4h$.dlg@40tude.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 25 Oct 2024 15:38:37 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
logging-data="10186";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Cancel-Lock: sha1:KBUDUTQ44llhXJ084FWQ1XTAWcg=
sha256:Sjl57KgxZA8jvntUFdwVd//0GGp9Iip1WaXwfkhSgx0=
sha1:ZJd+XphnrN6nyBoimNpuNpTVcT0=
sha256:j+DoxzHOIwuCdG+EN6mNqNVUzAsv+irCZo6T7VY/TL8=
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <1755ggdn2hwdk$.c2ffeqwe8l4h$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725345
[ ukryj nagłówki ]On 2024-10-25 01:32, J.F wrote:
> On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
>> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
>>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
>>> zwykły płyn DOT 4?
>>>
>>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
>>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
>>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
>>> will operate effectively over a wide temperature range.
>>>
>>
>> Oj nudzi ci sie.
>> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
>> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
>>
>> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
>> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
>> hamulce znikly.
>
> A ja widziałem.
> Kilka km na recznym, i sie zagotował.
To sytuacja anormalna. Jak dobrze sie postarasz to kolo stracisz na
normalnej drodze na krawezniku. I nikt nie jojczy ze lozyska trzeba miec
wyczynowe.
No i rozumny kierowca jednak jak moze to hamuje silnikiem dzis i go
raczej nie zatrze. Kiedys smarowanie bylo nieco mniej wymyslne i dalo
sie zatrzec silnik hamujac pare km z gorki.
> Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
>
> No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
>
Nawet tu producenci se ostatnio ograniczenia narzucaja.
Bo co innego wyczynowe sprzety a co innego jakis st/rs dostepny za
ludzki pinionc dla ludu.
Tak czy siak, mysle ze wieksze znaczenie ma starosc uszczelek w
tloczkach niz starosc plynu albo jego gestosc.
--
Lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-10-25 Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- 2024-10-25 Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- 2024-10-25 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-25 weryfikacja tożsamości RODO
- 2024-10-25 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-25 Bieruń => FrontEnd Team Lead / Tribe Lead <=
- 2024-10-25 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-25 Warszawa => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-10-25 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-10-23 VM i Fakt
- 2024-10-24 DOT 4 ESP
- 2024-10-24 Wieczorny doktorat.
- 2024-10-23 Kierowca zabil pieszego
- 2024-10-22 Będą NOWE PŁATNE drogi.