  • Data: 2013-05-08 11:45:17
    Temat: Re: DCT
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.05.2013 18:08, slawek wrote:
    > Plagiat dotyczy materiału opublikowanego, więc nawet gdyby, to byłoby
    > oszustwo nie plagiat. Ale dlaczego miałoby być oszustwo? Jeżeli koleś
    > wrzuci FFT od kumpla na Olimpiadzie Informatycznej - to niby jest ok -

    Na olimpiadzie chodzi o wymyślenie metody otrzymania rozwiązania. Czy
    _przepiszesz_ kod algorytmu z równań matematycznych, pseudokodu, kodu w
    pascalu czy skopiujesz z udostępnionej biblioteki nie ma znaczenia - w
    ostatnim przypadku stracisz na to najmniej czasu, ale efekt jest taki
    sam - ktoś inny WYMYŚLIŁ algorytm a ty najwyżej tłumaczysz jedną formę
    zapisu w drugą.

    > przejrzyj archiwa grupy, ile to łosiów dziwiło się wtedy, że ja się
    > dziwię.

    > Dlaczego więc uważasz, że ktoś oddając nawet
    > program na zaliczenie nie będzie grał fair?

    Zaliczenie ma pokazać umiejętność przetłumaczenia jednej postaci opisu w
    drugą. Rozwiązanie masz podane "użyj algorytmu X", masz pokazać, że
    umiesz napisać algorytm X na podstawie wysokopoziomowego (równania) opisu.

    Tzn:
    A=\sum_{i=1}^(N}a_{i}\cdot k;
    uint64_t A=0;for(int i=0;i<N;++i){A+=a[i];}A*=k;

    Niosą dla uczestnika olimpiady tą samą informację. Student na zaliczeniu
    ma pokazać, ze umie z pierwszej formy zrobić drugą.

    Michoo