  • Data: 2013-05-13 08:55:44
    Temat: Re: DCT
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 14:09:07 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:

    > [*] Notka: nie uważam wykorzystania cudzego kodu (będącego implementacją
    > znanego algorytmu) za coś co powinno być rozważane w ogóle w kategorii
    > kradzieży - jedyne co zarabia "kradnący" to czas, który zaoszczędził na
    > pisaniu. Można dyskutować gdy kod zawiera niejawne optymalizacje (czyli
    > jest realizacją NIEjawnego algorytmu) - wtedy jego użycie dodaje jakiś
    > zasób wiedzy a więc być może utracone zyski autora.
    Jeśli algorytm jest znany i aż się roi od darmowych implementacji, to nie
    ma o co kruszyć kopii. Inna sprawa czy to jest fer, że ktoś udostępnia
    produkt taniej, niż wartość wszystkich środków jakie przeznaczył na
    jego zakup/wytworzenie. Potem mała firma nie może sprzedać oprogramowania,
    bo wszędzie jest za darmo, a mała firma kombajnu nie jest w stanie
    wyprodukować. Wracając... czas jest bardzo cenny. Godzina pracy
    programisty może kosztować sporo. Chciałbyś zatrudnić kogoś do implementacji
    jakiegoś algorytmu, a potem żeby inni bez Twojej zgody z tego korzystali?
    Bo ja bym nie chciał.

    > W końcu na ile sposobów da się sensownie zapisać min(a,b)? Dlatego wyrok
    > w sprawie google-oracle (gdzie znaleziono w olbrzymiej bazie kodu jedno
    > "naruszenie") jest wg mnie w tej części głupi (tzn "koszt" tego
    > "naruszenia" został wg mnie bardzo sensownie policzony, ale głupie było
    > samo stwierdzenie naruszenia - facet który napisał kiedyś tę funkcję
    > miał ją skopiować, mimo, że wszystkie inne nie? ...)
    Wiele lat temu, nie wiedząc kompletnie nic na temat algorytm kompresji,
    zacząłem się zastanawiać jak one mogą działać. Przyszło mi do głowy
    coś podobnego do algorytmów z serii LZ. Sam wymyśliłem, ale na patent już
    za późno. Też uważam że to jest niesprawiedliwe, ale jak inaczej rozwiązać
    ten problem?