  • Data: 2013-05-12 14:09:07
    Temat: Re: DCT
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.05.2013 15:24, slawek wrote:
    > Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    > Michoo, po co tyle trudu z tłumaczeniem prostej sprawy: jak Kali ukraść
    > krowy dobrze, jak Kalemu ukradną źle.

    Ale tu nie chodzi o kradzież czegokolwiek - jest wymagane, że powinieneś
    mieć prawo wykorzystać przesłany kod.[*]

    Upraszczam do granic:

    Problem na olimpiadzie:
    Jasio chce wiedzieć która z zabawek jest większa. W pierwszej linii
    wejścia rozmiar pierwszej, w drugiej linii rozmiar drugiej. Wypisz na
    wyjściu jedną linię zawierającą rozmiar większej zabawki.

    Problemem jest tu wymyślenie, że należy użyć algorytm max. Czy użyte
    zostanie std::max, if(...)else, czy ?: nie ma znaczenia. Kod tylko
    prezentuje to, że autor umiał wymyślić co zastosować aby rozwiązać problem.

    Problem na zaliczeniu:
    W pierwszej linii wejścia liczba A, w drugiej linii liczba B. Napisz
    funkcję, która porówna te dwie wartości i zwróci większą oraz drugą,
    która wypisze tę wartość w pojedynczej linii wyjścia.

    Rozwiązanie w którym użyto std::max jest błędne. if(...)else, czy ?:
    użyte "w miejscu" też są błędne. Zadaniem było napisanie funkcji, a nie
    rozwiązanie jakiegoś problemu.

    [*] Notka: nie uważam wykorzystania cudzego kodu (będącego implementacją
    znanego algorytmu) za coś co powinno być rozważane w ogóle w kategorii
    kradzieży - jedyne co zarabia "kradnący" to czas, który zaoszczędził na
    pisaniu. Można dyskutować gdy kod zawiera niejawne optymalizacje (czyli
    jest realizacją NIEjawnego algorytmu) - wtedy jego użycie dodaje jakiś
    zasób wiedzy a więc być może utracone zyski autora.

    W końcu na ile sposobów da się sensownie zapisać min(a,b)? Dlatego wyrok
    w sprawie google-oracle (gdzie znaleziono w olbrzymiej bazie kodu jedno
    "naruszenie") jest wg mnie w tej części głupi (tzn "koszt" tego
    "naruszenia" został wg mnie bardzo sensownie policzony, ale głupie było
    samo stwierdzenie naruszenia - facet który napisał kiedyś tę funkcję
    miał ją skopiować, mimo, że wszystkie inne nie? ...)

    Michoo