  • Data: 2010-10-30 23:47:53
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja po tym rondzie jeżdżę kilka razy w tygodniu. Ono ma zdecydowanie inny
    > układ niż "ronda" pod rotundą czy pod DC.

    Bo ma 80 metrów średnicy, a nie 30?
    To jest dokładnie ten sam rodzaj
    skrzyżowania, tylko z większą wyspą po środku.
    Jakbyś je przeskalował to by wyszły identyczne.
    3 pasy do jazdy na wprost, skrajne do skrętów
    i wydzielona faza w lewo. Dokładnie ten sam układ.

    Zobacz sobie potworka ukazującego najpierw skrócenie
    jezdni pomiędzy wylotami a wlotami, a potem powtórzone
    odwrotne. Uzyskujesz praktycznie to samo skrzyżowanie
    z lekko odchylonym od 90 stopni jednym wylotem.

    > Tu masz schemat Babki: http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg
    > Tu masz schemat ronda pod rotundą:
    > http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/7/o/Trudna_ja
    zda_rondach_4490763.jpg

    http://img204.imageshack.us/img204/459/m4913084.gif
    http://img525.imageshack.us/img525/3489/m49130842.gi

    Jest to najzwyklejsze skrzyżowanie. Nazwa "rondo" jest tu
    raczej stosowana bardziej ze słownika języka polskiego
    i zwyczaju, niż z terminologii sterowania ruchem drogowym.

    Co do jego turbinowości to już w ogóle nie ma nic wspólnego.
    Turbinowe wygląda tak:
    http://elk24.pl/galeria/2010_1/543tcrpyc4njdk8qd.jpg
    Niestety nie znalazłem dla 4 kierunków, a rysować nie ma co.
    Poruszając się odpowiednim pasem przed rondem, znajdujesz
    się na danym wylocie bez przecinania pasów. Kolejne lewoskręty
    pojawiają się z lewej po każdym wlocie.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)