eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
  • Data: 2011-05-03 17:45:31
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 03 May 2011 15:04:21 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 03.05.2011 13:45, J.F. pisze:
    >> Teraz chyba nic takiego nie ma, za to bardzo trudno uzyskac informacje
    >> ile na drogi idzie. Mam wrazenie ze to moze byc nawet wiec niz
    >> przychodzi z akcyzy i KFD, dzieki unijnym dotacjom.
    >Z akcyzy 10% z haczykiem wraca do gmin, ale też nie na jakieś konkretne
    >cele.

    Co nie znaczy ze nalezy pisac "wszyscy placa na drogi", gdy jest
    odwrotnie :-P

    >> Rowerzysta faktycznie musi sie odzywiac lepiej niz kierowca, ale na
    >> zywnosc podatek 7% a nie 100% :-)
    >Ale w samej cenie żywności jest już akcyza za paliwo - chociażby zużyte
    >na jej dostarczenie.

    Mozna rozwozic rowerem i nie placic :-P

    >>> Można też argumentować, że regularne korzystanie z roweru zamiast
    >>> samochodu poprawia stan zdrowia populacji (w szczególności układu
    >>> krążenia), co zmniejsza koszta leczenia czyli znowu zysk dla państwa.
    >>
    >> Albo wielka strata - bedzie taki zyl 90 lat i domagal sie emerytury.
    >> Niemcy to wszystko policzyli ... i nie walcza z palaczami :-)
    >
    >Z drugiej strony wypadki rowerzystów są bardziej zerojedynkowe ;->

    No tak, to jest argument.
    Ale to musza byc wypadki z samochodami, bo 30 mln rowerow budzet nie
    wytrzyma :-)

    >Ahem - kwestia formalna: w tym konkretnym wątku nie tyle propaguję
    >rowery ile wykazuję idiotyzm twierdzenia, że to kierowcy (zwłaszcza
    >samochodów osobowych) utrzymują drogi.

    Aktualnych danych nie znam niestety, ale wczesniej bylo tak ze z tego
    co placili starczalo na drogi i jeszcze dwie nawiazki zostawaly.
    Wiec z czystym sumieniem mozna bylo powiedziec ze utrzymywali drogi.

    I to mowa o samej akcyzie w paliwach, a przeciez jeszcze jest ona
    oblozona VAT.

    >>> ogólna sytuacja budżetowa jest zbyt złożona, żeby dało się sensownie
    >>> policzyć, kto tak na prawdę daje większy zysk dla ogólnokrajowego
    >>> budżetu - równie dobrze może się okazać, że bilans zysków i strat będzie
    >>> korzystniejszy w przypadku rowerzysty.
    >>
    >> glupie 10 tys samochodem czyli 800l paliwa, czyli jakies 1500 wplywu
    >> do budzetu. Zaplacisz 120 zl miesiecznie tytulem uzywania roweru ?
    >
    >Jakie ma to znaczenie dla utrzymania _dróg_?

    A kto tu mowi o drogach. Po blocie bedziesz jezdzic, a placic bedziesz
    musial, i wtedy sie dowiesz kto tu doplacal :-)

    >>> ciągle różnym niedouczonym
    >>> kretynom wydaje się, że akcyza z paliw idzie prosto na drogi. A nawet
    >>> ten jej ułamek wracający do gmin w ramach subwencji równie dobrze może
    >>> zostać przeznaczony na np. budowę kanalizacji.
    >>
    >> Znaczy sie ze gmina pieniadze _kierowcom_ zabrala i g* dla nich
    >> zrobila. Kradziez w bialy dzien. To sie do zaskarzenia w TE nadaje,
    >> dyskryminacja pewnych grup obywateli :-)

    >Toć to praktycznie definicja podatku, że jest to bezzwrotna (w
    >jakiejkolwiek formie, także barteru) i obowiązkowa danina.

    Ale rownosc wobec prawa - wszyscy niech placa po rowno, a nie od
    samochodu :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: