-
Data: 2011-05-03 15:04:21
Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 03.05.2011 13:45, J.F. pisze:
> Teraz chyba nic takiego nie ma, za to bardzo trudno uzyskac informacje
> ile na drogi idzie. Mam wrazenie ze to moze byc nawet wiec niz
> przychodzi z akcyzy i KFD, dzieki unijnym dotacjom.
Z akcyzy 10% z haczykiem wraca do gmin, ale też nie na jakieś konkretne
cele.
> Rowerzysta faktycznie musi sie odzywiac lepiej niz kierowca, ale na
> zywnosc podatek 7% a nie 100% :-)
Ale w samej cenie żywności jest już akcyza za paliwo - chociażby zużyte
na jej dostarczenie.
[ciach]
>> Można też argumentować, że regularne korzystanie z roweru zamiast
>> samochodu poprawia stan zdrowia populacji (w szczególności układu
>> krążenia), co zmniejsza koszta leczenia czyli znowu zysk dla państwa.
>
> Albo wielka strata - bedzie taki zyl 90 lat i domagal sie emerytury.
> Niemcy to wszystko policzyli ... i nie walcza z palaczami :-)
Z drugiej strony wypadki rowerzystów są bardziej zerojedynkowe ;->
>> Ba! Mamy pewne nadwyżki żywności, a ropa jest importowana - więc
>> zwiększając konsumpcję żywności kosztem zmniejszenia konsumpcji paliw
>> poprawiłbyś bilans handlowy.
>
> Nie wiadomo czy jest taka potrzeba. Pamietasz narzekania na zbyt tani
> dolar ?
Teraz jest narzekanie na zbyt drogi.
>> Nie muszę chyba też wspominać, że rowery w porównaniu z samochodami
>> powodują praktycznie zerowe zużycie dróg (masa, szybkość).
>
> Po zimie remontowac i tak trzeba :-)
> A wyobrazasz sobie wyskoczyc 150km rowerem nad jezioro ?
Mmmm... W obecnej sytuacji? Nie.
Primo: przeciętny urlop to 2 tygodnie a weekend to tylko dwa dni, więc
przeciętny człowiek nie może "zmarnować" 2-3 dni na dojazd w jedną
stronę, nawet jakby chciał.
Secundo: kierujący samochodami by go po drodze zmasakrowali.
>> Reasumując: twoja teoria o "utrzymywaniu dróg" przez kierowców jest
>> idiotyczna, ponieważ podatek akcyzowy nie jest podatkiem celowym,
>
> Za to .. podmiotowym?
> Innymi slowy - propaguj dalej rowery, to zobaczysz jaka bedzie akcyza
> na pedaly. Bo jak zabraknie kierowcow, to sie okaze ze drogi niszczy
> zima tak samo, ale nie ma ich za co naprawiac, na emerytury nie ma, na
> lekarzy nie ma, na nauczycieli nie ma ..
Ahem - kwestia formalna: w tym konkretnym wątku nie tyle propaguję
rowery ile wykazuję idiotyzm twierdzenia, że to kierowcy (zwłaszcza
samochodów osobowych) utrzymują drogi.
Patrząc na finanse pastwa i finansowanie dróg, najwięcej do budżetu
idzie z VAT, następnie mamy podatek dochodowy (PIT + CIT), zaś akcyza to
"ledwie" 1/5 dochodów - i zwracam uwagę, że to jest akcyza _ogółem_,
czyli nie tylko za paliwa. Zaś jeśli chodzi o finansowanie dróg, to
spory udział mają fundusze unijne.
>> a
>> ogólna sytuacja budżetowa jest zbyt złożona, żeby dało się sensownie
>> policzyć, kto tak na prawdę daje większy zysk dla ogólnokrajowego
>> budżetu - równie dobrze może się okazać, że bilans zysków i strat będzie
>> korzystniejszy w przypadku rowerzysty.
>
> glupie 10 tys samochodem czyli 800l paliwa, czyli jakies 1500 wplywu
> do budzetu. Zaplacisz 120 zl miesiecznie tytulem uzywania roweru ?
Jakie ma to znaczenie dla utrzymania _dróg_?
>> Ale cóż - po "starych, dobrych
>> czasach" podatku "drogowego" (który tak na prawdę nazywał się inaczej,
>> istnieje nadal choć dotyczy tylko pojazdów "ciężkich" i nigdy nie był i
>> nie jest podatkiem celowym "na drogi")
>
> no wlasnie. Podatek od posiadania srodkow transportu, a tak naprawde
> od luksusu chyba :-)
Naiwniacy zawsze się nabiorą na ładną nazwę ;)
>> ciągle różnym niedouczonym
>> kretynom wydaje się, że akcyza z paliw idzie prosto na drogi. A nawet
>> ten jej ułamek wracający do gmin w ramach subwencji równie dobrze może
>> zostać przeznaczony na np. budowę kanalizacji.
>
> Znaczy sie ze gmina pieniadze _kierowcom_ zabrala i g* dla nich
> zrobila. Kradziez w bialy dzien. To sie do zaskarzenia w TE nadaje,
> dyskryminacja pewnych grup obywateli :-)
Toć to praktycznie definicja podatku, że jest to bezzwrotna (w
jakiejkolwiek formie, także barteru) i obowiązkowa danina.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.11 17:45 J.F.
- 03.05.11 18:27 Axel
- 03.05.11 22:48 Andrzej Lawa
- 03.05.11 23:00 Andrzej Lawa
- 04.05.11 11:11 Axel
- 05.05.11 13:47 Sebastian Kaliszewski
- 05.05.11 17:51 Bydlę
- 05.05.11 18:28 Shrek
- 09.05.11 09:24 Andrzej Ława
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=