  • 21. Data: 2009-01-16 09:41:36
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Roger from Cracow wrote:

    > jedna prosta sprawa niektorym potrzebne jest te 24 mpix i nie bedzie ich
    > interesowac nic co ma 12mpix. To jest i tak taniej niz sredni format
    > cyfrowy.

    > j.w.
    > swego czasu robilem zdjecia lotnicze i naprawde wiele bym dal, zeby miec
    > wtedy matryce 24 mpix a nie 12... z ktorych nieraz musialem jeszcze
    > kadrowac.

    > bingo

    No wtedy pełna zgoda :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 22. Data: 2009-01-16 09:45:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    syriusz wrote:

    > Ja tam widzę, jeśli o dynamikę chodzi, to S5 ma jakieś 13,7EV dla ISO100
    > i dalej spada do 13EV dla ISO800.
    > W przypadku D3x jest mniej niż 13EV już na _jego_ ISO100, a potem już
    > tylko gorzej...

    Kurde, nie widziałem tych wykresów!

    Czyli dalej fulfrejmowcy mogą mi skoczyć :>>>

    Hitler rants about D3x.

  • 23. Data: 2009-01-16 09:45:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > W którą stronę się poszerza, wg nich?

    A tego już ci nie powiem :(

    Ale jeśli stosują tę samą metodę, to czemu wyniki wychodzą odwrotne - tu
    dużo lepszy K20D, a tam nieznacznie słabszy. Nie chodzi mi nawet o
    porównanie ilościowe dynamiki, co określenie - który lepszy od którego.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 24. Data: 2009-01-16 09:48:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > dużo lepszy K20D, a tam nieznacznie słabszy. Nie chodzi mi nawet o
    > porównanie ilościowe dynamiki, co określenie - który lepszy od którego.

    Wystarczy że K20D szumi znacznie bardziej w cieniach, ale ma trochę większy
    zapas w światłach, i wielu od rauz powie, że ma większą dynamikę :>

  • 25. Data: 2009-01-16 09:48:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > S5 dethroned :O

    Cofam, the king is back!!!

  • 26. Data: 2009-01-16 10:00:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Kurde, nie widziałem tych wykresów!
    >
    > Czyli dalej fulfrejmowcy mogą mi skoczyć :>>>

    Popatrzyłem sobie na wyniki pomiarów dla ISO100 i S5 bije na głowę najnowsze FF
    we _wszystkich_ wskaźnikach poza szumem!

  • 27. Data: 2009-01-16 10:19:03
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Cofam, the king is back!!!

    Nowy S5 kosztuje obecnie jakieś 2,5 tys. zł.

    Jak teraz Fuji wypuści jakiegoś S7 tylko FF, ze swoją rewelacyjną
    matrycą (dynamika) i za powiedzmy 6tys. zł (tyle co teraz D700), to
    będzie to bardzo ciekawa konkurencja nawet dla D3x za 24 tys. zł :)
    Szczególnie dla zawodowców.

    Nawet jeśli taki S7 będzie miał "tylko" 12MPix... ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 28. Data: 2009-01-16 10:20:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    syriusz wrote:

> [...]
    > Szczególnie dla zawodowców.
    >
    > Nawet jeśli taki S7 będzie miał "tylko" 12MPix... ;)

    Wszyscy na to licza, ale jakoś go nie widać :<
    Gdyby wyszedł S7 FF, to pozostałe firmy będą miały spooooory problem.

  • 29. Data: 2009-01-16 10:31:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-16 10:21:13 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> said:

> [...]

    A ci z DXOmark potrafią? To może napisaliby ze 2 słowa o metodologii?

    > Nie potrafią ci, u których dynamika nie zmniejsza się pomimo wzrostu
    > czułości matrycy.

    W wielu testach się zmniejsza, więc chętnie poznam konkretne przykłady.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-01-16 10:38:54
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    de Fresz pisze:

    > A ci z DXOmark potrafią? To może napisaliby ze 2 słowa o metodologii?

    Napisali, wystarczy pogrzebać.

    > W wielu testach się zmniejsza, więc chętnie poznam konkretne przykłady.

    Powinna zmniejszać się może nie dokładnie liniowo, ale zależność powinna
    być ściśle monotoniczna. Na dpreview taka nie bywa.
    http://www.dpreview.com/reviews/nikond700/page20.asp