  • 11. Data: 2009-01-16 08:20:32
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    syriusz pisze:

    Hej

    > Bo jeśli chodzi o "sztandarowy" atrybut S5-ki, czyli dynamikę, to ja
    > ciągle widzę, że S5 bije na głowę nawet takiego D3x - do ISO800
    > oczywiście :)
    > Przecież w D3x niewiele się poprawiło z dynamiką, a od ISO400 jest
    > gorzej od D700 nawet...
    > No chyba, że coś "nie teges" odczytuję te wykresy... ;)

    To jest wysokiej klasy aparat do studia/landszaftu więc najważniejsza
    jest dynamika na niskim ISO.
    Jeśli prawie 2EV przewagi nad np. 5D2 czy 1Ds3 nie robi na obie wrażenia
    to nie mamy o czym dyskutować :)
    Nie zmienia to faktu że S5 ma sporo wyższy zakres dynamiki w związku z
    konstrukcją matrycy. Niestety ma on też sporo wad z tym związanych.

    9x tyle co za D90 (choć to crop :)

    > Coś chyba Nikon ostatnio mocno przegina z cenami...
    > Kto to kupi oprócz snobów jakichś co śpią na pieniądzach... ;-)

    Zawodowcy do konkretnej roboty. Nikon głupi nie jest, ustalił cenę w
    oparciu o badanie rynku i tyle. Tyle samo kosztuje 1Ds3 i jakoś nikt nie
    płacze. Za pół roku zobaczymy D700x/D800 w cenie 3,5k$.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 12. Data: 2009-01-16 08:23:44
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > syriusz rzecze:

    > Ja tam widzę, że D3x ma troszeczkę większą.

    Tak? To jeszcze raz spytam - gdzie dokładnie?
    Bo może rzeczywiście ja coś źle te wykresy odczytuję...
    Pytam z ciekawości, a nie z przekory, bo chętnie nauczę się czegoś nowego.

    Ja tam widzę, jeśli o dynamikę chodzi, to S5 ma jakieś 13,7EV dla ISO100
    i dalej spada do 13EV dla ISO800.
    W przypadku D3x jest mniej niż 13EV już na _jego_ ISO100, a potem już
    tylko gorzej...

    No powyżej ISO800 to S5 jest już słaby, ale zastrzegłem - do ISO800 -
    nie ma sobie równych póki co... :)

    > Adolf...?

    ? :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 13. Data: 2009-01-16 08:49:11
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Kryhu wrote:
    > Jeśli prawie 2EV przewagi nad np. 5D2 czy 1Ds3 nie robi na obie wrażenia
    > to nie mamy o czym dyskutować :)

    Wiesz... ja nie robię w RAW'ach... w JPG'ach też nie... :D
    Dla mnie wyjechanie o 1EV poza używalny zakres materiału to już tragedia
    i do wyrzucenia... ;)
    Więc chyba jednak możemy podyskutować... ;P

    > Nie zmienia to faktu że S5 ma sporo wyższy zakres dynamiki w związku z
    > konstrukcją matrycy. Niestety ma on też sporo wad z tym związanych.

    No zgadza się.
    Nawiązałem tylko do stwierdzenia, że S5 został zdetronizowany (w domyśle
    przez D3x) :)
    Gdzie więc pytam? Bo w temacie dynamiki ciągle króluje... ;)

    > Zawodowcy do konkretnej roboty. Nikon głupi nie jest, ustalił cenę w
    > oparciu o badanie rynku i tyle. Tyle samo kosztuje 1Ds3 i jakoś nikt nie
    > płacze. Za pół roku zobaczymy D700x/D800 w cenie 3,5k$.

    Nie twierdzę, że Nikon jest głupi. Na pewno badał rynek przed
    oszacowaniem ceny tego modelu, tylko jeśli skupił się na grupie (jak ich
    nazywasz) "zawodowców", to ja bym ich nazwał raczej "gadżeciarzami" ;)
    Oczywiście bez negatywnego wydźwięku tego słowa - nie chcę tu nikogo
    obrażać (bo zaraz jakiś szczęśliwy posiadacz D3x doskoczy mi do gardła ;-)

    Chcę tylko powiedzieć, że _wydaje_ mi się (bo jestem tylko amatorem), że
    prawdziwy zawodowiec, to pozostanie jednak na D3, a te 12 "klocków" co
    mu zostało zainwestuje w inny sprzęt ;)
    No chyba, że komuś tak zależy na 2x więcej MPix :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 14. Data: 2009-01-16 09:05:46
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    syriusz pisze:

    Hej

    > Wiesz... ja nie robię w RAW'ach... w JPG'ach też nie... :D
    > Dla mnie wyjechanie o 1EV poza używalny zakres materiału to już tragedia
    > i do wyrzucenia... ;)
    > Więc chyba jednak możemy podyskutować... ;P

    Jakiego materiału?
    Przykładowo robisz landszafcik na iso 100 ale zakres tonalny sceny
    przekracza możliwości matrycy i albo masz wyjarane niebo albo brak
    szczegółów w cieniach. A 2 EV przewagi nad resztą podobnych konstrukcji
    to IMO przepaść

> [...]
    > mu zostało zainwestuje w inny sprzęt ;)
    > No chyba, że komuś tak zależy na 2x więcej MPix :)

    Tego samego typu narzekania było po premierze D3 - "kto kupi zwykłego FF
    12Mpix za 13-14 tys pln, skoro jest 5D za połowę tej kasy"
    I co? Popatrz np na taką Olimpiadę w Pekinie D3 przegonił połowę
    "białych rurek"

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 15. Data: 2009-01-16 09:21:13
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

    > Gdzie jeszcze nie potrafią, a gdzie potrafią???

    Nie potrafią ci, u których dynamika nie zmniejsza się pomimo wzrostu
    czułości matrycy.

  • 16. Data: 2009-01-16 09:36:06
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Kryhu wrote:
    > Jakiego materiału?

    Zwykle Provia 100F.

> [...]
    > przekracza możliwości matrycy i albo masz wyjarane niebo albo brak
    > szczegółów w cieniach. A 2 EV przewagi nad resztą podobnych konstrukcji

    No to przecież piszę, że dla mnie nie 2EV, ale już 1EV robi kolosalną
    różnicę :)
    Tylko Ty porównywałeś znów D3x do Canona (inny system).
    A ja pisałem, że w D3x wcale nie jest specjalnie lepiej od D3 czy D700,
    a ciągle gorzej od S5 do ISO800 :)

> [...]
    > 12Mpix za 13-14 tys pln, skoro jest 5D za połowę tej kasy"
    > I co? Popatrz np na taką Olimpiadę w Pekinie D3 przegonił połowę

    To co piszesz, to mi raczej śmierdzi "odwieczną wojną między systemami"
    - a ja nie o tym teraz (sam biegam z Nikonem).

    Mówię o czymś innym.
    Jeśli ktoś miał całą szklarnię do Nikona, bo do tej pory jechał na D2 na
    przykład, to nie rzuci nagle wszystkiego w diabły, aby kupić Canona :)
    Dlatego D3 - pierwsza pełna klatka w Nikonie, była bardzo dobrym
    posunięciem i miała prawo dużo kosztować.

    Ale 2x więcej kasy za D3x to już jest przesada według mnie.
    12 "klocków" extra tylko za to, że ma gęściej piksele poupychane na
    pełnej klatce? :)

    No chyba, tak jak już pisałem, że komuś bardzo zależy na tych 24MPix ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 17. Data: 2009-01-16 09:36:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Nie potrafią ci, u których dynamika nie zmniejsza się pomimo wzrostu
    > czułości matrycy.

    No tak, ale zastanawia mnie jedno (wypowiem się nt. Pentaksa, bo temat
    jest mi lepiej znany), skoro P K10D ma tylko odrobinę wyższą dynamikę od
    nowszego K20D (góra 0,5EV), to jak to jest, że użytkownicy zauważają
    znacznie wyższą dynamikę K20D?
    Efekt placebo?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 18. Data: 2009-01-16 09:38:56
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > Oczywiście bez negatywnego wydźwięku tego słowa - nie chcę tu nikogo
    > obrażać (bo zaraz jakiś szczęśliwy posiadacz D3x doskoczy mi do gardła ;-)

    jedna prosta sprawa niektorym potrzebne jest te 24 mpix i nie bedzie ich
    interesowac nic co ma 12mpix. To jest i tak taniej niz sredni format
    cyfrowy.

    > Chcę tylko powiedzieć, że _wydaje_ mi się (bo jestem tylko amatorem), że
    > prawdziwy zawodowiec, to pozostanie jednak na D3, a te 12 "klocków" co mu
    > zostało zainwestuje w inny sprzęt ;)

    j.w.
    swego czasu robilem zdjecia lotnicze i naprawde wiele bym dal, zeby miec
    wtedy matryce 24 mpix a nie 12... z ktorych nieraz musialem jeszcze
    kadrowac.

    > No chyba, że komuś tak zależy na 2x więcej MPix :)

    bingo

    Roger

  • 19. Data: 2009-01-16 09:40:30
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > jest mi lepiej znany), skoro P K10D ma tylko odrobinę wyższą dynamikę od
    > nowszego K20D (góra 0,5EV), to jak to jest, że użytkownicy zauważają

    W którą stronę się poszerza, wg nich?

  • 20. Data: 2009-01-16 09:40:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > jest mi lepiej znany), skoro P K10D ma tylko odrobinę wyższą dynamikę od
    > nowszego K20D (góra 0,5EV), to jak to jest, że użytkownicy zauważają

    Wielu użytkowników myśli że dynamika to ilość informacji jakie można wyciągnąć
    ze świateł.