  • Data: 2009-01-17 14:45:33
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł W." rzecze:

    > log2(180)= 7.49185309632967
    > log2(2)=1
    > 7,49-1=~6,5
    >
    > A mówię, że 6,5-7, bo udało mi się jeszcze podciągnąć ekspozycję o
    > jakieś 0,4EV zanim spory obszar zaczął migać przepaleniami.
    > Powiedz, co jest nie tak, to sobie jeszcze raz policzę i będę wiedział,

    No dobrze liczysz, ale zrozumiałem, że inaczej ci wyszło dla log2(180:2) i
    log2(180) - log2(2) :>

    > jak policzyć sobie dla Fuji (bo cały czas mam na niego chrapkę) i będę
    > wiedział, czy jest mi potrzebna ta matryca SR, czy jednak się bez niej
    > obejdzie.

    Na początek ściągnij ACR. Zobaczysz jak dużo można nim wyciągnąć z cieni
    przy akceptowalnej jakości. Krzywe nie bardzo się nadają do tak silnego
    wyciągania.

    http://img101.imageshack.us/img101/305/p8241112osmcj
    4.jpg

    Wyciągane w RT:
    http://img407.imageshack.us/img407/7560/p8241112smbu
    6.jpg

    Wyciągane w ACR:
    http://img243.imageshack.us/img243/3569/p8241112smky
    5.jpg

    W 90% "trudnych" scen wystarcza dynamika ISO100 w Olympusie E400, choć
    oczywiście może się to skończyć koniecznością odszumienia cieni w
    przypadkach ekstremalnych.

    Kilka takich cięższych przykładów:

    http://img291.imageshack.us/img291/3831/p8140993jy7.
    jpg
    http://img292.imageshack.us/img292/8936/p81409931fil
    teredcq7.jpg

    http://img292.imageshack.us/img292/5070/p81408991hf4
    .jpg
    http://img291.imageshack.us/img291/4456/p8140899filt
    eredef2.jpg

    http://img291.imageshack.us/img291/6237/p8181008jz9.
    jpg
    http://img502.imageshack.us/img502/8867/p81810081fil
    tereddg8.jpg

    Wywołane w ACR i lekko odczyszczone z szumu kolorowego w Noise Ninja. Tyle
    wyciskam z E400.
    Ty w k10D masz na pewno lepszą dynamikę w cieniach.