  • 101. Data: 2020-03-04 15:13:21
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: z <...@...pl>

    https://www.google.com/search?q=aixam+minauto&sxsrf=
    ALeKk00BRiEMXrwjgT7KhXF-4dEjZyOJTg:1583331148742&tbm
    =isch&source=iu&ictx=1&fir=IOOdENe-ABBrXM%253A%252Cw
    wNHZEhpmMZVyM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ5OnxfZmz3DKoTYD
    Cgi-h3DytcHQ&sa=X&ved=2ahUKEwjezLqVgIHoAhXLxIsKHQ5tD
    NgQ9QEwAHoECAoQHA#imgrc=IOOdENe-ABBrXM:

  • 102. Data: 2020-03-04 15:15:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 16:34, Cavallino pisze:
    > Śmierdząc i pierdząc, głośniej niż każdy inny samochód.

    To się zdecyduj czy chcesz CISZY czy naprawdę powszechnego ograniczenia
    emisji do 3 litrów na samochód ;-)

  • 103. Data: 2020-03-04 15:16:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 13:45, z pisze:

    > To kiepska zachęta do zakupu nawet tak "taniego" samochodu

    Bo?
    Jak ktoś ma dom, a parkuje w innym miejscu, to może być wręcz
    przeciwnie, że trzeba porządek pod domem zrobić.

  • 104. Data: 2020-03-04 15:22:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 14:16, WS pisze:

    > Wiekszosc to zalezy gdzie...

    W Polsce.
    Około 55% mieszkańców miast mieszka w domach jednorodzinnych.

    > wg https://www.forbes.pl/wiadomosci/wiecej-polakow-mies
    zka-w-mieszkaniach-czy-w-domach/qf7q1k7

    > w duzych miastach (gdzie elektryki moga miec sens) 80% mieszka w blokach

    Tam piszą o liczbie gospodarstw domowych, a nie ludzi na sztuki - czyli
    nie o to chodzi.

    No i liczą tylko tych którzy mieszkają w blokach w GRANICACH miasta, a
    nie o faktycznych użytkownikach miast, którzy często mieszkają kilka
    kilometrów od jego granic - rzadziej w blokach, częściej w domach.

    A oni samochodów w ogóle potrzebują BARDZIEJ niż mieszkańcy centrum,
    więc elektrycznych jeszcze bardziej (dla mieszkających w centrum auto w
    ogóle jest zbędne w większości przypadków).

  • 105. Data: 2020-03-04 15:26:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 15:15, z pisze:

    > To się zdecyduj czy chcesz CISZY czy naprawdę powszechnego ograniczenia
    > emisji do 3 litrów na samochód ;-)

    0 litrów na samochód brzmi lepiej.
    Już nie mówiąc o tym, ze Ty nie piszesz o samochodzie, więc tym smrodem
    nie ograniczysz zużycia samochodów, a wręcz możesz je podnieść. ;-)

  • 106. Data: 2020-03-04 15:27:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-04 o 14:16, WS pisze:

    > Wiekszosc to zalezy gdzie...
    >
    > wg https://www.forbes.pl/wiadomosci/wiecej-polakow-mies
    zka-w-mieszkaniach-czy-w-domach/qf7q1k7

    > w duzych miastach (gdzie elektryki moga miec sens) 80% mieszka w blokach

    Czyli patrząc na liczbę ludności to wychodzi mniej więcej po połowie, a
    może nawet ze wskazaniem na domy (zwykle w domach rodzinnych mieszka
    więcej osób, niż w mieszkaniach). Sądzę, ze wcale nie mały odsetek
    ludności wielkich miast to młodzi ludzie wynajmujący mieszkania, jeszcze
    bez dzieci.
    T.

  • 107. Data: 2020-03-04 15:29:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Jeszcze lepsza oferta:
    https://www.leasingmarkt.de/leasing/pkw/neuer_leasin
    gvertrag_volkswagen_golf_e_golf_nur_fuer_berliner_ge
    schaeftskunden_sonderzahlung_umweltbonus_welmopraemi
    e_limousine_grau/985229?utm_source=TT-99001&utm_medi
    um=tt-affiliate&utm_campaign=28547

    E-Golf za 18 Eur miesięcznie.
    Szkoda że tylko w Berlinie....

  • 108. Data: 2020-03-04 15:30:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 4, 2020 at 3:22:58 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Tam piszą o liczbie gospodarstw domowych, a nie ludzi na sztuki - czyli
    > nie o to chodzi.

    Zakladajac, ze w "gospodartwie" na wsi i w miescie zyje srednio tyle samo ludzi, to
    procentowo bez zmian... (moze na wsiach liczniejsze rodziny, ale dla rekompensaty np.
    u mnie w Krk sporo mieszkan wynajmuja studenci, po kilku na mieszkanie)

    > No i liczą tylko tych którzy mieszkają w blokach w GRANICACH miasta, a
    > nie o faktycznych użytkownikach miast, którzy często mieszkają kilka
    > kilometrów od jego granic - rzadziej w blokach, częściej w domach.

    Granice Krk to daaaleko od centrum ;)
    U mnie na parkingu firmowym pi razy oko 80% (w zimie to pewnie ponad 90) to samochody
    mieszkancow Krk

    > A oni samochodów w ogóle potrzebują BARDZIEJ niż mieszkańcy centrum,
    > więc elektrycznych jeszcze bardziej (dla mieszkających w centrum auto w
    > ogóle jest zbędne w większości przypadków).

    hm... ja jakos potrzebuje ;) a mam 20min piechota do rynku...

    (Aczkolwiek mam garaz z pradem, tylko nie potrzebuje drugiego samochodu. moze kiedys
    zmienie na elek.???)

  • 109. Data: 2020-03-04 15:37:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 15:06, Kris pisze:

    > Skad te dane?
    > Mam dane z Poczty Polskiej dla swojego miasta:
    > Ok 70% tzw punktów doręczeń to budynki wielorodzinne, reszta jednorodzinne.
    > Wiec ci wszyscy z blokowisk są praktycznie wykluczeni z używania elektryków

    Ci z domków też, chyba że jako drugi samochód po bułki (co jest
    nieekologiczne), bo na dzień dzisiejszy elektryk to auto miejskie ze
    wszystkimi wadami uniwersalnego kompakta. Najlepszym przykładem jest
    Majk "auto elektryczne powinno spełnić potrzeby każdego", który w końcu
    elektryka nie kupił, bo mu żona nie pozwoliła.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2020-03-04 15:44:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 15:30, WS pisze:

    > Zakladajac, ze w "gospodartwie" na wsi i w miescie zyje srednio tyle samo ludzi, to
    procentowo bez zmian...

    Nawet w mieście w gospodsrstwie zlokalizowanym w mieszkanku w bloku, na
    100% żyje średnio mniej ludzi niż w takim samym gospodarstwie
    zlokalizowanym w domu jednorodzinnym.
    Obstawiam, że z dwukrotnie mniej.

    (moze na wsiach liczniejsze rodziny, ale dla rekompensaty np. u mnie w
    Krk sporo mieszkan wynajmuja studenci, po kilku na mieszkanie)

    > Granice Krk to daaaleko od centrum ;)

    A ci co granicą dojeżdżają do pracy do Tarnowa?

    > U mnie na parkingu firmowym pi razy oko 80% (w zimie to pewnie ponad 90) to
    samochody mieszkancow Krk

    Czyli 20% niewliczone w ogóle, a robiące zasadniczą różnicę - o tym pisałem.

    > hm... ja jakos potrzebuje ;) a mam 20min piechota do rynku...

    To CI się tylko wydaje że potrzebujesz....

    > (Aczkolwiek mam garaz z pradem,

    No właśnie - te przypadki też trzeba by odliczyć.
    Reasumując - nie ma bata - większość Polaków ma dostęp do gniazdka w nocy.