eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzyżbym wykrakal?Re: Czyżbym wykrakal?
  • X-Received: by 2002:a25:6b4f:: with SMTP id o15mr6217518ybm.282.1583972109116; Wed,
    11 Mar 2020 17:15:09 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:6b4f:: with SMTP id o15mr6217518ybm.282.1583972109116; Wed,
    11 Mar 2020 17:15:09 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net
    !209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.co
    m!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 11 Mar 2020 17:15:08 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <r4bejl$esd$1@news.icm.edu.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.112.73.35;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 46.112.73.35
    References: <7...@g...com>
    <r3q9sq$j4f$1$LEPEK@news.chmurka.net>
    <5e610af7$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3ren5$66e$1$LEPEK@news.chmurka.net>
    <5e617062$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <r4ba4k$mg5$1$LEPEK@news.chmurka.net> <r4bejl$esd$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 12 Mar 2020 00:15:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673427
    [ ukryj nagłówki ]

    Oczywiście że ograniczenie prędkości wynika z nastaw w programie a nie możliwości.
    Inna sprawa że citroen ma bardzo mały akumulator. Podkręcenie mocy musiało by się
    wiązać z dołożeniem akumulatorków. W efekcie zrobiłby się wyścig polegający na
    podkręcaniu mocy dostarczanej do silnika i kolejnym dokładaniem akumulatorków.
    Skończyło by się to na Tesli. Jest jeszcze inny aspekt sprawy. Citroen kosztuje 22
    tysiące złotych. Są głosy żeby rząd nie naliczał vatu do elektrycznych samochodów.
    Jeśli 22 tysiące to cena z vatem to bez vatu~17 tysięcy złotych. 7 tysięcy premii za
    elektryka i jest elektryczny samochodzik za 10 tysięcy. Do tego sztuka nówka
    niesmigana. Same plusy dodatnie jak by to jeden bolek powiedział. Jeśli była by
    dostatecznie duża ilość takich samochodzików w dużych miastach to spowolniły by ruch
    ale wzrosła by przepustowość. Mniejsze prędkości to łagodniejsze wypadki. Dużo więcej
    miejsca na dotychczasowych parkingach. Samochodziki z akumulatorami 5kWh ładowane w
    godzinach przede wszystkim nocnych usprawniły by system energetyczny bez jego
    nadmiernego obciążania. Spadło by zużycie ropy naftowej. Dolary zarobione w innych
    działach gospodarki można by wydać na inne rzeczy niż ropa. Ponieważ taki mały
    samochodzik jest dedykowany do określonych celów, co nie znaczy że nie mogło by być
    wyścigów, to trudno znaleźć argumenty na jego niekorzyść. Oczywiście ktoś
    pierdolnięty z gigantomanią stwierdzi że 70 kilometrów jest nie do przyjęcia bo za
    mało. Ale takiego nie warto słuchać bo głupi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: