  • 11. Data: 2010-09-27 23:37:26
    Temat: Re: Czyżby zastuj w nowych technologiach matryc
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    >> http://www.popco.net/zboard/zboard.php?id=dica_forum
    _pentax&page=1&sn1=&divpage=3&sn=off&ss=on&sc=on&sel
    ect_arrange=headnum&desc=asc&no=14223

    > Porównanie jest tendencyjne... ;-)
    >
    > Akurat K-7 to był totalny niewypał matrycowy Pentaxa, którego w
    > wysokich czułościach wyraźnie biły nawet najtańsze: superudany K-x czy
    > superprzeciętny Km. Puszka bardzo fajna, ale obraz...

    K-7 to był taki niewypał, że w zasadzie Pentax powinien ogłosić
    wezwanie do darmowej wymiany K-7 na K-5 od ręki... :)

    [mr.]

  • 12. Data: 2010-09-28 00:10:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mariusz [mr.]:

    > Akurat K-7 to był totalny niewypał matrycowy Pentaxa, którego w
    > wysokich czułościach wyraźnie biły nawet najtańsze: superudany K-x czy
    > superprzeciętny Km. Puszka bardzo fajna, ale obraz...

    Ale mówimy o K5. Pokaż mi takie ISO 6400 na innej matrycy.

    Tak wygląda pomniejszone i odszumione ISO 204800:

    http://www.bertin.ca/tmp/K-5/_IGP5763-51200_SM.jpg

  • 13. Data: 2010-09-28 01:23:15
    Od: "sogmir" <s...@h...oc>

    "slawmir" <s...@w...pl> wrote in message
    > Matrce CCD a również CMOS - jako rozwiazania techniczne mają już swoje
    > lata. Te technologie przez lata były udoskonalane i "męczone" na różne
    > sposoby.

    Weź na wstrzymanie i zanotuj sobie że zastój się kreskuje

    Maciej

  • 14. Data: 2010-09-28 07:29:15
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale mówimy o K5. Pokaż mi takie ISO 6400 na innej matrycy.
    > Tak wygląda pomniejszone i odszumione ISO 204800:
    > http://www.bertin.ca/tmp/K-5/_IGP5763-51200_SM.jpg

    No patrz... A exifa zafalszowali na ISO51200, zeby konkurencji nie
    straszyc? :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2010-09-28 07:36:10
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

> [...]
    >matryce. Co sie dzieje na polu innych rodzajów krzemu o znacznie lepszych
    >wlasnosciach czulosci na swiatlo - czy cos w tej materii sie dzieje ? Jest
    >np. tzw. "czarny krzem" o dobrych parametrach - ale mechanicznie bardzo
    >kruchy i proces produkcji wafli krzemowych i ciecia z nich matryc -
    >nieekonomiczny (za duzo byloby odpadów). Powstal zatem tzw. "rózowy krzem"
    >o poprawionych wlasnosciach mechanicznych .................... i cisza w
    >temacie jego uzycia w fotografi ;-( ;-( ;-( Czyzby technologia jego
    >wytworzenia jest tak nieoplacalna, ze nie prowadzi sie pod tym kontem

    Witam !

    Aby sprawdzic sobie jak denna jest technologia cyfrowej
    rejestracji obrazu niech kazdy wygeneruje sobie tablice
    wielokolorowych punktow.

    dla matrycy 12 Mpix niech bedzie 12 Mpix wielokolorowych
    punktow.

    Teraz po wykonaniu zdjecia porownajcie sobie
    ile z tych punktow znalazlo sie w RAW-ie ?

    1.Chodzi o dokladnosc koloru
    2.Rejestracja kazdego z punktu na tablicy

    Zrobcie to samo dla wysokich czulosci i zobaczcie
    co warte sa naprawde te matryce ;)

    Zakladam ze zastosujecie wysokiej jakosci stalke ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 16. Data: 2010-09-28 08:24:41
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 07:36:10 +0000 (UTC), Dariusz W. napisał(a):

> [...]
    > punktow.
    >
    > Teraz po wykonaniu zdjecia porownajcie sobie
    > ile z tych punktow znalazlo sie w RAW-ie ?

    To nie jest dowód na "denność" technologii tylko najwyżej na naiwność
    tych którzy kupują 12Mpix wierząc że tyle dostali.

    To tak jakby wziąć samochód i przeliczyć najwyższe dopuszczalne obroty
    silnika, przełożenie skrzyni i całego układu jezdnego i z tego wyliczyć że
    powinien jechać 300km/h - a potem się dziwić że na autostradzie tyle nie
    pojedzie.

    Henry

  • 17. Data: 2010-09-28 08:32:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Vituniu:

    > No patrz... A exifa zafalszowali na ISO51200, zeby konkurencji nie
    > straszyc? :P

    To jest ISO 51200 forsowane +2EV.

    http://www.pentaxforums.com/forums/1197484-post25.ht
    ml

  • 18. Data: 2010-09-28 08:41:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 10:32, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Vituniu:

    > To jest ISO 51200 forsowane +2EV.
    >
    > http://www.pentaxforums.com/forums/1197484-post25.ht
    ml

    Jak dla mnie, to tam nie ma +2EV różnicy.

  • 19. Data: 2010-09-28 09:30:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-28 10:24:41 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

> [...]
    > powinien jechać 300km/h - a potem się dziwić że na autostradzie tyle nie

    A to zależy czy mówimy o Veyronie, czy o Punto. W pierwszym przypadku
    obiekcje można uznać za zasadne ;-)))

    de Fresz

  • 20. Data: 2010-09-28 10:09:29
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > To jest ISO 51200 forsowane +2EV.

    Hm... a to jest ISO 51200 nie forsowane i nie odszumiane:
    http://www.pentaxforums.com/forums/1197352-post15.ht
    ml
    i co teraz? :)

    pozdrawiam,