    From: d...@z...pl (Dariusz W.)
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czyżby zastuj w nowych technologiach matryc
    Date: Tue, 28 Sep 2010 07:36:10 +0000 (UTC)

    >Matrce CCD a równiez CMOS - jako rozwiazania techniczne maja juz swoje
    >lata. Te technologie przez lata byly udoskonalane i "meczone" na rózne
    >sposoby. Postep w jakosci obrazu (np. w duzych matrycach FF lub APS-C)
    >jest zauwazalny - rozpietosc tonalna, szumy. Mam ciagle wrazenie, ze
    >glównie przyczynily sie do tego algorytmy software'owe a technologicznie
    >(np. widac to w RAW'ach) pewnych barier fizycznych sie nie przeskoczy. A
    >bariera na pewno jest sam material - krzem z którego wykonywane sa
    >matryce. Co sie dzieje na polu innych rodzajów krzemu o znacznie lepszych
> [...]

    Witam !

    Aby sprawdzic sobie jak denna jest technologia cyfrowej
    rejestracji obrazu niech kazdy wygeneruje sobie tablice
    wielokolorowych punktow.

    dla matrycy 12 Mpix niech bedzie 12 Mpix wielokolorowych
    punktow.

    Teraz po wykonaniu zdjecia porownajcie sobie
    ile z tych punktow znalazlo sie w RAW-ie ?

    1.Chodzi o dokladnosc koloru
    2.Rejestracja kazdego z punktu na tablicy

    Zrobcie to samo dla wysokich czulosci i zobaczcie
    co warte sa naprawde te matryce ;)

    Zakladam ze zastosujecie wysokiej jakosci stalke ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke