  • Data: 2014-05-16 16:37:05
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości
    On 2014-05-15 16:53, Budzik wrote:

    >jesli uzasadnia taka potrzebe - to czemu nie?
    >I tak w SIWZ pojawi sie parametr, np. PASSMARK-CPU czy podobny dla
    >grafiki i wychodzi z niego, że tylko i7 sie wpisuje w te wymagania
    >(ale jawnie tego nie ma).

    No ale jawnie nie ma - moze znajdzie sie inny procesor.
    A moze urzednicy narzekaja na wolna prace skomplikowanego formularza
    czy drukarki i naprawde chca szybki.

    >Klient chce kupic sprzet, np. firmy takiej jakiej juz jest w jego
    >firmie. Dlaczego ma kupic skladaki? Skladak tanszy ale podnosi
    >koszt serwisu (jesli taki ma) oraz zagraza przestojom w pracy.
    >Przestoje to tez koszt, ktory mozna przeliczyc na zlotowki.

    No, z tym mozna by polemizowac dlugo i zasadnie.

    I niby wlasnie nie o to chodzi - to ze klient kupil raz produkt firmy
    X, nie znaczy ze dalej moze za marke X przeplacac, nawet jesli jest
    zadowolony. Ma byc przetarg.

    Co czasem bywa smieszne, bo np wszystkie urzadzenia w sieci klient ma
    Cisco, potrzebuje paru routerow dodatkowo, i co - ma przetarg robic na
    dowolne routery, wypisywac setki punktow w specyfikacji, adminow
    wyslac na szkolenia, programy monitorujace zmieniac, czy moze nawet
    drugi zestaw komputerow dla obslugi kupowac, a potem sie procesowac
    jak cos nie dziala czy sie zrobic nie da, bo przeciez w przetargu bylo
    napisane ze ma spelniac wszystkie punkty ...

    >Jesli ktos chce SuperB bo mu sie podoba i w uzasadnieniu potrafi
    >wykazac dlaczego ten samocho a nie inny, to jestem za tym by bili sie
    >wowczas dilerzy Skody.

    No, niby wlasnie chodzi o to zeby tak nie bylo, bo moze byc podtekst
    korupcyjny, a z drugiej strony - tu chodzi o 2 samochody.
    Jesli prezesowi ten superb pasuje, to czemu go zmuszac do jazdy
    mercedesem, gdzie bedzie narzekal na zbyt niski podlokietnik, zla
    widocznosc do tylu, czy kiepskie radio i niekompatybilne z jego
    telefonem (tez z przetargu). A wszystko dlatego ze ten merc kosztuje
    148 a nie 149 tys.

    >A tak kazdy przetarg ma tak sformuowany SIWZ by i tak wygral tylko
    >jeden model (a glupi lud mysli, ze przetarg = najbardziej korzystna
    >oferta)

    No niekonieczne - cos nie moge znalezc strony przetergu, ale mysle ze
    sie wiecej pojazdow znalazlo. A superb naj

    J.