  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czyszczenie obiektywu - zmora początkującego.
    Date: Fri, 25 Sep 2009 18:49:35 +0200

    Użytkownik "Gusioo" napisał
    Skłaniam się ku Hamie, ale nie wiem, czy jest sens bawić się w to.
    Wybaczcie banalne pytania, ale wolę upewnić się, niż coś zepsuć.
    =========================

    Od Hamy to się lepiej trzymaj na odległość. Szczególnie od płynu do
    czyszczenia optyki w takim małym czerwonym pojemniczku.
    Kiedyś to kupiłem ale mam dobry zwyczaj testować takie rzeczy na czymś mniej
    kosztownym niż obiektyw (ja miałem plany co do matrycy). Był to bliżej
    niezidentyfikowany, tłusty (!) syf, którego zmycie z ekranu aparatu trwało
    baaaardzo długo.
    Nie wyobrażam sobie co by było gdyby tym potraktować obiektyw lub nie daj
    Bóg matrycę - w tym drugim przypadku serwis niewyjęty.
    Taką ostrożność warto przejawiać wobec każdego specyfiku.

    Ja do swoich potrzeb mam płyn do szkła od optyka (do okularów) i ściereczkę
    z tego samego źródła. Płyn i ściereczkę znajdziesz w każdym VisionExpress
    czy innym tego typu punkcie.

    adam