  • Data: 2009-09-25 17:01:44
    Temat: Re: Czyszczenie obiektywu - zmora początkującego.
    Od: nemo <n...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-09-25 17:59, Gusioo pisze:

    > W jaki sposób wyczyścić przednią soczewkę obiektywu (Nikkor 18-55)?
    > Czytałem, żeby nie trzeć szmatką, bo można porysować. Wiem, że można
    > użyć lenspena, są też zestawy czyszczące, ale nie bardzo wiem, co jest
    > dobre.

    W zasadzie nie masz się czego bać. Na ogół wystarczy "chuch" i
    przetarcie (bez użycia dużej siły, oczywiście) jakąś chłonącą wilgoć
    szmatką - jakaś miękka bawełna, itp. Zdarzyło mi się kilka razy Nikkora
    bojaźliwego kumpla wytrzeć po chuchnięciu chusteczka higieniczną. Skutek
    idealny. Pamiętaj, że przednia soczewka i powłoki są twarde jak... szkło
    i zarysowanie ich jest stosunkowo trudne. No chyba, że jakimś kwarcowym
    ziarenkiem piasku czy czymś takim - trzeba uważać, żeby się na szmatkę
    nie zaplątało. Na jakieś strasznie tłuste syfy zdarzało mi się użyć
    szmatki leciutko zwilżonej (nie mokrej!) alkoholem izopropylowym.

    pozdrawiam,
    nemo

    --
    Cats are smarter than dogs.