    From: Nieznajomy <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czyszczenie matrycy cd. XXX
    Date: Mon, 28 Sep 2009 03:22:18 -0700 (PDT)

    wiadomościnews:h9ldpb$7nm$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja mam 3 letniego olympusa E-500 i chcę oddać go do czyszczenia /
    > sprawdzenia ile taka usługa kosztuje ?

    Pewnie jakaś opłata ryczałtowa - pewnie kilka stówek.

    Ale wcześniej lepiej samemu sprawdzić czy masz paprochy na matrycy.
    Zrób rotkę białej ściany z f=22 (ustawienie ostrości jest nieistotne,
    ważne jest aby biały obszar obejmował cały kadr). Jeśli na fotce nie
    idać czarnych placków to znaczy, że system czyszczenia Olka się
    spisyje.

    Ja mam trzy korpusy Olka, 4letni, 3letni i jednoroczny, w żadnym z
    nich na matrycy nie ma paprochów. Obiektywy są zmieniane dość często,
    czyli szystem czyszczenia Olka raczej się sprawdza.

    > Na matówce widzę przez wizjer jakieś plamki i jak by może bez zasadne
    > wrażenie o pogorszeniu jakości zdjęć

    Plamki na matówce nie wpływają ja fotki - to nie ten tor optyczny.

    > pewnie po prostu wiem że nie zmienie
    > szybko puszki więc chcę przedłużyć jej
    > żywot :)

    Jak wszystko jest dobrze to lepiej ani samemu ani w serwisie nic nie
    robić z puszką.