  • 1. Data: 2009-03-21 13:10:53
    Temat: Czyszczenie matrycy Canon 400D w Warszawie
    Od: goto <g...@g...com>

    Witam,

    Po dwóch latach używania mój 400D nazbierał w środku kilkanaście
    paprochów, które niestety widać czasem na zdjęciach (np. nieba). Czy w
    warszawie można gdzieś szybko i co najważniejsze porządnie (bez obaw o
    sprzęt) wyczyścić matrycę? Ile taka zabawa kosztuje?

    Pozdrawiam,
    goto

  • 2. Data: 2009-03-21 13:13:53
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy Canon 400D w Warszawie
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-03-21 14:10, goto pisze:

> [...]
    > warszawie można gdzieś szybko i co najważniejsze porządnie (bez obaw o
    > sprzęt) wyczyścić matrycę? Ile taka zabawa kosztuje?

    Tak, jest takie miejsce - możesz wyczyścić w domu. Nic nie kosztuje.
    Wymaga trochę czasu i podstawowych narzędzi.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 3. Data: 2009-03-21 21:59:24
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Trzeba trochę wyobraźni żeby zlokalizować paprochy, potem otworzyć migawkę i
    lustro w odpowiedniej funkcji. W dobrym oświetleniu zobaczysz swoje
    paprochy. Ja usuwam je przy pomocy wacika "do uszu". Ważne, żeby nie był
    postrzępiony. Potem gruszka do przedmuchania i jest OK. A najlepiej to mieć
    2 body i nie zmieniać obiektywów.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-21 22:45:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-21 22:59:24 +0100, "Andrzej M" <d...@w...pl> said:

    > A najlepiej to mieć
    > 2 body i nie zmieniać obiektywów.

    A jak mam cztery obiektywy?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-21 23:09:14
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    JA wrote:

    > A jak mam cztery obiektywy?

    No mówi się trudno, zachciało się czterech obiektywów trzeba 4 body mieć

    MSPANC

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2009-03-22 06:54:39
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > A najlepiej to mieć 2 body i nie zmieniać obiektywów.
    > Pozdrawiam
    Najlepiej jeśli dodatkowo obiektywy są stałoogniskowe z wewnętrznym
    ostrzeniem ;)
    Większość zoomów to zwykłe pompki, które pompują powietrze z kurzem do
    wnętrza body. Tak więc powstrzymywanie się przed zmianą obiektywów również
    nie zabezpieczy w 100% przed paproszkami we wnętrzu body.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2009-03-22 08:51:33
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    > Czy w
    >warszawie można gdzieś szybko i co najważniejsze porządnie (bez obaw o
    >sprzęt) wyczyścić matrycę? Ile taka zabawa kosztuje?

    Armii Ludowej 12, pare miesiecy temu placilem 30 albo 40 zl. Robia od reki w
    ciagu kilku minut.
    Pomoglo :)

    pzdr.
    /JR

  • 8. Data: 2009-03-22 09:16:18
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > Armii Ludowej 12, pare miesiecy temu placilem 30 albo 40 zl. Robia od
    > reki w
    > ciagu kilku minut.
    > Pomoglo :)

    Potwierdzam , szybko , bezboleśnie i skutecznie. Jest to sklep / komis
    BTfoto.

    kugel

  • 9. Data: 2009-03-22 12:44:43
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Andrzej M" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie był postrzępiony. Potem gruszka do przedmuchania i jest OK. A
    > najlepiej to mieć 2 body i nie zmieniać obiektywów.
    -----------------------------------
    Niezmienianie obiektywów nie uchroni Cię przed paprochami.
    Niedawno był u mnie kol. z aparatem, w którym nie zmieniał
    obiektywu, innego po prostu nie miał. Zdziwił byś się jak ilość
    syfu na matrycy była...

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 10. Data: 2009-03-22 14:47:54
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 22 Mar, 07:54, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > wnętrza body. Tak więc powstrzymywanie się przed zmianą obiektywów również
    > nie zabezpieczy w 100% przed paproszkami we wnętrzu body.

    No co Wy. Najlepiej to trzymać lustrzankę w specjalnym pomieszczeniu
    zabezpieczonym filtrami przeciwpyłowymi. Można się czasem pochwalić
    znajomym, ae muszą się przebrać w specjalną odzież ... ;)

    --
    Mirek