    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Date: Tue, 20 Aug 2013 20:35:02 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1376892237@news.chmurka.net...
    > cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie
    > styków?
    > Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe
    > druciane
    > szczotki albo coś w tym stylu?

    Jak mi problemował zasilacz od peceta, to zalutowałem miejsca zaciśnięcia
    przewodów w molexach. Gdzie było luźno na styku, przygiąłem po chamsku
    czymś, co się dało włożyć, tak, że średnica rurki nieco się zmniejszała.
    Pomogło. Nawet nie wnikałem, czy "przypłaszczenie" styku, czy zalutowanie
    jego miejsca zagniecenia na przewodzie.
    A styczki - jak się dało, jedwabnikiem jakimś się posuwało. Czy nawet co
    wpadło w ręce, nawet potrafiłem mamie pilniczek do paznokci podsunąć,
    uważałem tylko, aby zanadto nie zniszczyć styku, ani nie połamać pilniczka
    :) Ech... w takich sytuacjach nasuwa mi się myśl o przekaźniku telefonicznym
    typu "C", ma on bardzo pożyteczny patent w tym temacie :) (w innych też
    widziałem, ale "C" [K65, K66] ma to najlepiej wyrażone, nie pamiętam,
    musiałbym zobaczyć, czy nie ma tego też "S" [np. MN60])

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.