-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Filip <b...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Date: Thu, 15 Nov 2012 21:38:54 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 63
Message-ID: <k83jss$9c8$1@news.task.gda.pl>
References: <qqbq5m5r5vn5$.1hst95ws0ig0v.dlg@40tude.net>
<509b9b96$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-71-246-197.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1353011932 9608 89.71.246.197 (15 Nov 2012 20:38:52 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Nov 2012 20:38:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
In-Reply-To: <509b9b96$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 121115-0, 2012-11-15), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472514
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:
> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
oleju, świec, płynu chłodniczego.
Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
olej. A gówno prawda.
Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?
1. Wymienić filtr oleju trzeba umieć, trzeba wiedzieć że oringi gumowe
należy wymienić wszystkie jakie są. A często w zestawach są pomijane
niektóre uszczelki. Po drugie, trzeba odpowiednim momentem dokręcić
filtr/obudowę filtra. Posmarować gwint olejem przed przykręceniem. Nie
ubrudzić niczego dookoła. Itp. itd.
2. Wymienić filtr/y kabinowy/e też trzeba umieć, wiedzieć gdzie on się
znajduje, oczyścić wszystko co widzimy w środku, odkurzaczem wciągnąć
syf, itp. itd. Odpowiednio wsadzić filtr, dokręcić nie za mocno
pokrywkę. Itp. itd.
3. Wymienić filtr paliwowy też trzeba umieć, żeby nic się nie dostało do
układu. Jak jest czujnik w filtrze paliwa, to warto użyć preparatu na
styki. itp. itd.
4. Wymienić olej też nie jest prosto. Muszą być zachowane odpowiednie
temperatury, żeby nie nastąpiły mikro pęknięcia w głowicy. Kto w
dzisiejszych czasach podgrzewa olej przed jego wlaniem? Nikt. A na pewno
tego w ASO nie robią, a w ASO wymiana oleju trwa zaledwie
kilka-kilkanaście minut, w tym czasie nie da się ostudzić całego
silnika, nawet dmuchawą. Trzeba też wiedzieć jak dokręcić śrubę spustową
oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić podkładkę-ten punkt jest niemalże
zawsze pomijany.
5. Wymienić olej w skrzyni pominę, to jest zadanie na pewno nie dla
amatorów.
6. Płynu chłodniczego też nie wymieniają, tylko spuszczają stary,
wlewają nowy + ew. odpowietrzenie układu. W taki sposób nie powinno
wymieniać się płynu chłodniczego.
Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
wymienia...
7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
pomijany.
To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.
Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
ASO. Nikt się nie będzie bawił w prawidłową wymianę klocków, bo po co?
Po co czyścić cokolwiek z nagaru, rdzy, brudu, po co usuwać zgorzele, po
co.. Niech sobie klocek siedzi nieruchomo. A i może uda się namówić
klienta na wymianę lub regenerację zacisku, skoro nierówno pracuje.. Jak
coś będzie nie tak, klient wróci, "będziem się wtedy martwić (jak
skasować podwójnie klienta)".
Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 22:09 AL
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
- bez stabilizatora
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
Najnowsze wątki
- 2024-10-28 Światłowód między budynkami
- 2024-10-28 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-28 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-28 Warszawa => Demon Sprzedaży B2B <=
- 2024-10-28 Warszawa => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-10-28 Dziwnie padający Seagate
- 2024-10-27 Kolejny pożar
- 2024-10-27 Walka o prad :D
- 2024-10-27 Koniec alimentów - jak zakończyć?
- 2024-10-27 POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- 2024-10-26 Gdzie w smartfonie są SMSy/MMSy ?
- 2024-10-27 jakie klocki do elektryka?
- 2024-10-26 Czym jeździ Myjk
- 2024-10-25 tak nieśmiało zapytam
- 2024-10-25 bez stabilizatora