  • Data: 2012-11-15 22:09:35
    Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-15 21:38, Filip pisze:

    > Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
    > oleju, świec, płynu chłodniczego.

    no nie wiem - ok 150zl to koszt przegladu + wymiane filtrow/oleju/swiec
    + podlaczenie do komputera.

    ok 220pln to byl koszt obslugi i ozonowania klimatyzacji
    Ok 110 zaplacilem za wymiane plynu chlodniczego razem z plynem.

    Samochod odebralem umyty.

    Wiec gdzie duzo?
    Jak pojade na wymiane oleju - to zaplace ok 50pln (za usluge z
    odsysaniem - tak jezdze z autem zony, wiec mam porownanie).
    Filtry moge sobie zmienic sam.
    Jakbym chcial podlaczyc auto pod komputer - to tez kosztuje.
    Pelny serwis klimatyzacji gdziekolwiek indziej to tez ok 200 - dodatkowo
    musialbym zaplacic za ozonowanie (tu mialem gratis - normalnie jest na
    to pozycja w cenniku).

    Akurat do tego ASO gdzie bylem mam zaufanie - moge wejsc,na hale,
    zajrzec, poogladac, pogadac z mechanikiem.

    Za przewglad normalny (komputer.olej/filtry) placilem ok 150pln.

    > Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
    > pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
    > to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
    > czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
    > olej. A gówno prawda.
    > Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
    > prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?

    nie, bo w ASO wychodzi tak samo a mam jednak wrazenie, ze lepiej.
    Nie mam zaufanego warsztatu - auto jezdzi - nie psuje sie :)

    Poprzednio tez byl citroen(y) tez sie nie psuly.

    > Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
    > wymienia...

    moze rozwiniesz ta mysl?

    > 7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
    > bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
    > pomijany.

    a kto powiedzial, ze te plyny nie byly wymieniane podczas wczesniejszych
    przegladow?
    Jest ksiazka serwisowa i masz plan dzialan - i tego pilnuje (zreszta nie
    musze, bo mechanik skrupulatnie jedzie po kolei).

    > To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.
    >
    > Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
    > ASO.

    Pierdzielisz jak potluczony

    > Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
    > pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.

    Nie bronie ASO, ale chyba prowadzisz prywatny warsztat, skoro tak jadem
    plujesz.
    Sa ASO, gdzie byc moze nie zostawilbym auta (kiedys mialem forda i to
    byla tragedia), ale tam gdzie jezdze z cytrynami, uwazam za najlepsze
    ASO danej marki w GOP - od ponad 10 lat tam jezdze i ani razu sie nie
    zawiodlem.