  • Data: 2012-11-15 21:38:54
    Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
    Od: Filip <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:

    > W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
    > i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
    > filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
    > w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
    > (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
    > ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).

    Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
    oleju, świec, płynu chłodniczego.
    Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
    pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
    to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
    czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
    olej. A gówno prawda.
    Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
    prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?
    1. Wymienić filtr oleju trzeba umieć, trzeba wiedzieć że oringi gumowe
    należy wymienić wszystkie jakie są. A często w zestawach są pomijane
    niektóre uszczelki. Po drugie, trzeba odpowiednim momentem dokręcić
    filtr/obudowę filtra. Posmarować gwint olejem przed przykręceniem. Nie
    ubrudzić niczego dookoła. Itp. itd.
    2. Wymienić filtr/y kabinowy/e też trzeba umieć, wiedzieć gdzie on się
    znajduje, oczyścić wszystko co widzimy w środku, odkurzaczem wciągnąć
    syf, itp. itd. Odpowiednio wsadzić filtr, dokręcić nie za mocno
    pokrywkę. Itp. itd.
    3. Wymienić filtr paliwowy też trzeba umieć, żeby nic się nie dostało do
    układu. Jak jest czujnik w filtrze paliwa, to warto użyć preparatu na
    styki. itp. itd.
    4. Wymienić olej też nie jest prosto. Muszą być zachowane odpowiednie
    temperatury, żeby nie nastąpiły mikro pęknięcia w głowicy. Kto w
    dzisiejszych czasach podgrzewa olej przed jego wlaniem? Nikt. A na pewno
    tego w ASO nie robią, a w ASO wymiana oleju trwa zaledwie
    kilka-kilkanaście minut, w tym czasie nie da się ostudzić całego
    silnika, nawet dmuchawą. Trzeba też wiedzieć jak dokręcić śrubę spustową
    oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić podkładkę-ten punkt jest niemalże
    zawsze pomijany.
    5. Wymienić olej w skrzyni pominę, to jest zadanie na pewno nie dla
    amatorów.
    6. Płynu chłodniczego też nie wymieniają, tylko spuszczają stary,
    wlewają nowy + ew. odpowietrzenie układu. W taki sposób nie powinno
    wymieniać się płynu chłodniczego.

    Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
    wymienia...

    7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
    bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
    pomijany.

    To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.

    Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
    ASO. Nikt się nie będzie bawił w prawidłową wymianę klocków, bo po co?
    Po co czyścić cokolwiek z nagaru, rdzy, brudu, po co usuwać zgorzele, po
    co.. Niech sobie klocek siedzi nieruchomo. A i może uda się namówić
    klienta na wymianę lub regenerację zacisku, skoro nierówno pracuje.. Jak
    coś będzie nie tak, klient wróci, "będziem się wtedy martwić (jak
    skasować podwójnie klienta)".

    Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
    pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.