-
1. Data: 2012-11-08 12:37:41
Temat: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: Franc <s...@w...pl>
Witam grupę,
Zbliża mi się przegląd przy 60 000 kilometrów w Ctroen C4. Auto jest już po
gwarancji i nie chcę robić tego w ASO. Policzyli mnie na 1200 zł.
Szukam teraz rozpisanego zakresu czynności serwisowych przy tym przeglądzie
- przecież wymiana jakiegoś filtru, oleju to mogę zrobić w innym serwisie.
Ma ktoś pomysł, gdzie mogę to znaleźć?
--
Franc
-
2. Data: 2012-11-08 12:46:29
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-11-08 12:37, Franc pisze:
> Witam grupę,
>
> Zbliża mi się przegląd przy 60 000 kilometrów w Ctroen C4. Auto jest już po
> gwarancji i nie chcę robić tego w ASO. Policzyli mnie na 1200 zł.
>
> Szukam teraz rozpisanego zakresu czynności serwisowych przy tym przeglądzie
> - przecież wymiana jakiegoś filtru, oleju to mogę zrobić w innym serwisie.
>
> Ma ktoś pomysł, gdzie mogę to znaleźć?
>
Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
serwisowej.
W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
zreszta zawsze tak robie wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
-
3. Data: 2012-11-08 13:02:47
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: Franc <s...@w...pl>
Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):
> Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
> serwisowej.
Najciemniej pod latarnią. ;-))
> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
> Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
> zreszta zawsze tak robie wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
> sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry, olej, świece,
płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
Do tego ozonowanie klimy 99,00.
Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.
Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś magiczne
hasło?
--
Franc
-
4. Data: 2012-11-08 13:31:07
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-11-08 13:02, Franc pisze:
> Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):
>
>> Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
>> serwisowej.
> Najciemniej pod latarnią. ;-))
>
>> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
>> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
>> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
>> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
>> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
>> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
>> Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
>> zreszta zawsze tak robie wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
>> sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
> Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry, olej, świece,
> płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
> Do tego ozonowanie klimy 99,00.
>
> Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.
>
> Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś magiczne
> hasło?
>
nie - od lat przyjezdzam do nich i mowie, ze materialy sa wlasne.
Taka notka potem laduje w ksiazce serwisowej z przgladu.
Olej i filtry kupisz za polowe tego co krzyczy ASO - i to sie niczym nie
rozni od tego co zaklada ASO (podalem Ci nazwy).
Zadnego hasla nie trzeba, urok wlasny tez raczej nie wchodzi w gre ;)
-
5. Data: 2012-11-08 13:36:59
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 08-11-2012 o 13:02:47 Franc <s...@w...pl> napisał(a):
> Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):
>
>> Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
>> serwisowej.
> Najciemniej pod latarnią. ;-))
>
>> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
>> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
>> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
>> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
>> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
>> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
>> Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
>> zreszta zawsze tak robie wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
>> sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
> Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry, olej,
> świece,
> płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
> Do tego ozonowanie klimy 99,00.
>
> Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.
>
> Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś
> magiczne
> hasło?
Zawsze jadę na przeglądy gwarancyjne do ASO Citroena ze swoimi materiałami
i dodatkowym zastrzeżeniem, że jak coś wynajdą dodatkowo - mają nie
wymieniać, aż SAM nie dowiozę danej części. Materiały kupuję takie jak
zaleca producent (Purflux, Total itp)
Za przegląd C4GP płaciłem 180 PLN brutto (Oddysej - Wawa)
TG
-
6. Data: 2012-11-09 00:41:53
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: PB <p...@b...pl>
Thu, 08 Nov 2012 13:36:59 +0100, na pl.misc.samochody, Tomasz
Gorbaczuk napisał(a):
> Zawsze jadę na przeglądy gwarancyjne do ASO Citroena ze swoimi materiałami
> i dodatkowym zastrzeżeniem, że jak coś wynajdą dodatkowo - mają nie
> wymieniać, aż SAM nie dowiozę danej części. Materiały kupuję takie jak
> zaleca producent (Purflux, Total itp)
> Za przegląd C4GP płaciłem 180 PLN brutto (Oddysej - Wawa)
Ja tam uparcie ignoruję istnienie ASO. Serwisuje się w swoim ulubionym
zakładzie i nie narzekam. Uprzedzając pytania - tak, auta z gwarancją
również;-)
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA
-
7. Data: 2012-11-14 22:40:01
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: "adam" <a...@a...pl>
> Ja tam uparcie ignoruję istnienie ASO. Serwisuje się w swoim ulubionym
> zakładzie i nie narzekam. Uprzedzając pytania - tak, auta z gwarancją
> również;-)
>
> --
Az sie dziwie, ze ten warsztat jeszcze przetrwał...
Pzdr
Adam
-
8. Data: 2012-11-15 21:38:54
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: Filip <b...@m...pl>
W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:
> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
oleju, świec, płynu chłodniczego.
Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
olej. A gówno prawda.
Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?
1. Wymienić filtr oleju trzeba umieć, trzeba wiedzieć że oringi gumowe
należy wymienić wszystkie jakie są. A często w zestawach są pomijane
niektóre uszczelki. Po drugie, trzeba odpowiednim momentem dokręcić
filtr/obudowę filtra. Posmarować gwint olejem przed przykręceniem. Nie
ubrudzić niczego dookoła. Itp. itd.
2. Wymienić filtr/y kabinowy/e też trzeba umieć, wiedzieć gdzie on się
znajduje, oczyścić wszystko co widzimy w środku, odkurzaczem wciągnąć
syf, itp. itd. Odpowiednio wsadzić filtr, dokręcić nie za mocno
pokrywkę. Itp. itd.
3. Wymienić filtr paliwowy też trzeba umieć, żeby nic się nie dostało do
układu. Jak jest czujnik w filtrze paliwa, to warto użyć preparatu na
styki. itp. itd.
4. Wymienić olej też nie jest prosto. Muszą być zachowane odpowiednie
temperatury, żeby nie nastąpiły mikro pęknięcia w głowicy. Kto w
dzisiejszych czasach podgrzewa olej przed jego wlaniem? Nikt. A na pewno
tego w ASO nie robią, a w ASO wymiana oleju trwa zaledwie
kilka-kilkanaście minut, w tym czasie nie da się ostudzić całego
silnika, nawet dmuchawą. Trzeba też wiedzieć jak dokręcić śrubę spustową
oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić podkładkę-ten punkt jest niemalże
zawsze pomijany.
5. Wymienić olej w skrzyni pominę, to jest zadanie na pewno nie dla
amatorów.
6. Płynu chłodniczego też nie wymieniają, tylko spuszczają stary,
wlewają nowy + ew. odpowietrzenie układu. W taki sposób nie powinno
wymieniać się płynu chłodniczego.
Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
wymienia...
7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
pomijany.
To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.
Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
ASO. Nikt się nie będzie bawił w prawidłową wymianę klocków, bo po co?
Po co czyścić cokolwiek z nagaru, rdzy, brudu, po co usuwać zgorzele, po
co.. Niech sobie klocek siedzi nieruchomo. A i może uda się namówić
klienta na wymianę lub regenerację zacisku, skoro nierówno pracuje.. Jak
coś będzie nie tak, klient wróci, "będziem się wtedy martwić (jak
skasować podwójnie klienta)".
Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.
-
9. Data: 2012-11-15 22:09:35
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-11-15 21:38, Filip pisze:
> W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:
>
>> W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
>> i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
>> filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
>> w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
>> (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
>> ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
>
> Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
> oleju, świec, płynu chłodniczego.
no nie wiem - ok 150zl to koszt przegladu + wymiane filtrow/oleju/swiec
+ podlaczenie do komputera.
ok 220pln to byl koszt obslugi i ozonowania klimatyzacji
Ok 110 zaplacilem za wymiane plynu chlodniczego razem z plynem.
Samochod odebralem umyty.
Wiec gdzie duzo?
Jak pojade na wymiane oleju - to zaplace ok 50pln (za usluge z
odsysaniem - tak jezdze z autem zony, wiec mam porownanie).
Filtry moge sobie zmienic sam.
Jakbym chcial podlaczyc auto pod komputer - to tez kosztuje.
Pelny serwis klimatyzacji gdziekolwiek indziej to tez ok 200 - dodatkowo
musialbym zaplacic za ozonowanie (tu mialem gratis - normalnie jest na
to pozycja w cenniku).
Akurat do tego ASO gdzie bylem mam zaufanie - moge wejsc,na hale,
zajrzec, poogladac, pogadac z mechanikiem.
Za przewglad normalny (komputer.olej/filtry) placilem ok 150pln.
> Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
> pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
> to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
> czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
> olej. A gówno prawda.
> Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
> prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?
nie, bo w ASO wychodzi tak samo a mam jednak wrazenie, ze lepiej.
Nie mam zaufanego warsztatu - auto jezdzi - nie psuje sie :)
Poprzednio tez byl citroen(y) tez sie nie psuly.
>
> Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
> wymienia...
>
moze rozwiniesz ta mysl?
> 7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
> bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
> pomijany.
>
a kto powiedzial, ze te plyny nie byly wymieniane podczas wczesniejszych
przegladow?
Jest ksiazka serwisowa i masz plan dzialan - i tego pilnuje (zreszta nie
musze, bo mechanik skrupulatnie jedzie po kolei).
> To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.
>
> Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
> ASO.
Pierdzielisz jak potluczony
>
> Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
> pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.
Nie bronie ASO, ale chyba prowadzisz prywatny warsztat, skoro tak jadem
plujesz.
Sa ASO, gdzie byc moze nie zostawilbym auta (kiedys mialem forda i to
byla tragedia), ale tam gdzie jezdze z cytrynami, uwazam za najlepsze
ASO danej marki w GOP - od ponad 10 lat tam jezdze i ani razu sie nie
zawiodlem.