    From: Maciek <n...@x...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Date: Mon, 15 May 2017 10:07:59 +0200

    > Wrzeciono Dremelo - podobne?

    Tak.

    > Też tak próbowałem. Straciłem tylko czas. Te mini-narzędzia są strasznie
    > nieprecyzyjne w uchwycie narzędzia.Nie wiem o co chodzi ale wiertła
    > potrafią bić. Gdy patrzy się na końcówkę, to rozmywa się - nie zawsze
    > ale dość często.

    U mnie na razie jest ok pod względem bicia, uchwyty wchodzą pasownie i
    kręci narzędziem ok. Są inne problemy, jest to plastikowa konstrukcja
    więc przy większych siłach są odkształcenia. Do tego ma słabe łożyska na
    wirniku i zaczyna już rzęzić ;-) To jest po prostu na chwilę.
    No ale przynajmniej teraz wiem, że np. Kress nawet w najprostszej wersji
    będzie dla mnie aż nadto.

    > Wniosek z tego, że nie pracuje w osi. Wkur... mnie taka
    > sytuacja. Kupiłem więc CNC na eBayu za ponad 2k zł, zutylizowałem
    > chiński kontroler jako g-warty, kupiłem części z firmy Planet + własne
    > dodatki. Popracuję nad udoskonaleniami elektroniki) bo ta oryginalna
    > jest super w sensie softu ale taka se w sensie współpracy z tym co
    > metalowe :-)

    Ja się zafixowałem na tb6600, cały sterownik też samoróbka z części z
    odzysku więc po kosztach ;-):
    https://zapodaj.net/df45b072cc820.jpg.html

    + LinuxCNC + CamBam, uważam, że do moich zastosowań jest świetnie i nie
    mam potrzeby ruszania już tego.

    > Wiesz? Nie jest źle! A nawet całkiem dobrze :-) Właśnie dostałem
    > zamówioną plexi "laserową". Zmarnuję ją na eksperymenty. :-D

    Tak, jest nieźle, w rzeczywistości lepiej wygląda niż na zdjęciu bo jest
    malutkie ;-). No ale szczegóły muszę dopracować.
    Poniżej jeszcze jeden przykład:
    https://zapodaj.net/469bb864039c2.jpg.html

    Zrobione frezem 1 piórowym 2mm, jest dużo lepiej niż 3mm, ale dalej
    gdyby nie krzywizny na rantach... to właściwie prawie ideał i czyścić
    nie trzeba bo nie ma nawet z czego.

    > Jeśli masz zewnętrzny edytor kształtów, który eksportuje G-codes, który
    > z kolei chcesz użyć bez modyfikacji do rzeźbienia, to poszukaj w nim
    > opcji do kompensacji wymiarów narzędzia. Wynikowy G-code może wtedy
    > utworzyć inną ścieżkę narzędzia, skorygowaną o jego wymiar.

    No i to jest jakiś trop, dzięki:) W tej kwestii mam wiedzę=0. Czyli
    możliwe, że udałoby się dla freza jednopiórowego zrobić taką korekcję
    aby ściany wychodziły tak jak przy dwupiórowym czyli ok. Pytanie czy od
    razu w CamBamie można to wykonać i jak?.
    Może ktoś wie i się podzieli wiedzą?:)

    > Fajne, ale osobiście raczej nigdy nie podążę tym tropem.
    Produkcji obwodów tą drogą też bym nie robił, ale do szybkiego
    prototypu, niezłe, praktycznie 0 jakiejkolwiek babraniny:)