  • 1. Data: 2015-12-14 00:26:21
    Temat: Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opony
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Cześć.

    Macie jakieś sugestie czym można by było usunąć wtartą gumę z lakieru?
    TIR zmieniał pas ze mną na nim i wydaje mi się, że wręcz ją wtopił w
    lakier i rysy, które w nim zrobił.

    https://app.box.com/s/1deyfg8fjfqdrcmgivweboudvo5jxj
    8q

    Tarłem microfibrą z wodą, pryskałem kercherem, tarłem płynem na owady,
    tarłem środkiem na asfalt i smołę, tarłem płynem z chłodnicy i nawet
    WD40. Nic nie pomaga.

    Może macie jakiś relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gumę, bo
    mam podkład pod lakier i lakier bezbarwny, więc planuję wgniecenia olać,
    ryski wypełnić podkładem i całość pokryć bezbarwnym.
    Cały przebiegły plan siadł jednak na tym, że nie mogę zmyć tego cholerstwa.

    Byłem u lakiernika i powiedział, że błotnik zrobi za 500zł, ale kasa z
    PZU (swoją drogą gnojki policzyli minimalną roboczo-godzinę, co za łajzą
    trzeba być by tam pracować?) rozeszła się na bieżące naprawy foki, więc
    chciałbym to przydomowymi sposobami załatwić.

  • 2. Data: 2015-12-14 07:40:49
    Temat: Re: Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opony
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 00:26, PlaMa pisze:
> [...]
    > trzeba być by tam pracować?) rozeszła się na bieżące naprawy foki, więc
    > chciałbym to przydomowymi sposobami załatwić.
    Czy się chociaż odwoływałeś, czy tylko wziąłeś co skapło?

    Maciek

  • 3. Data: 2015-12-14 08:28:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Tarłem microfibrą z wodą, pryskałem kercherem, tarłem płynem na owady,
    > tarłem środkiem na asfalt i smołę, tarłem płynem z chłodnicy i nawet

    jak wd40 nie pomógł, to ciężka sprawa. dawniej robiło się to takim
    mleczkiem do konserwacji karoserii. nie pamiętam nazwy. czerwona
    butelka, białe mleczko lekko ścierne, ale bardziej działało jak pasta
    lub wosk do lakieru.
    benzyną próbowałeś?
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-12-14 08:39:47
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > trzeba być by tam pracować?) rozeszła się na bieżące naprawy foki, więc
    > chciałbym to przydomowymi sposobami załatwić.

    Chyba zacząłbym od jakiejś myjki parowej,
    a skończył na benzynie ekstrakcyjnej i polerce, ewentualnie agresywnym
    rozpuszczalnikiem ale to już matowienie lakieru.
    Ja generalnie to bym to olał i tak jeździł, ale to ja:)
    Ewentualnie zastanowiłbym się przed sprzedażą czy warto to robić.

  • 5. Data: 2015-12-14 08:46:17
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Ja generalnie to bym to olał i tak jeździł, ale to ja:)
    > Ewentualnie zastanowiłbym się przed sprzedażą czy warto to robić.

    Może spróbować takiego wynalazku?
    http://tenzi.sklep.pl/tenzi-tg-targlue-cleaner-1-l-p
    -998.html

  • 6. Data: 2015-12-14 09:13:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 Dec 2015 00:26:21 +0100, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > ryski wypełnić podkładem i całość pokryć bezbarwnym.
    > Cały przebiegły plan siadł jednak na tym, że nie mogę zmyć tego cholerstwa.

    Tak czy owak przed tym lakierowaniem należy powierzchnię przygotować
    papierem ściernym i wtedy ta guma spokojnie powinna zejść.

    Jak chcesz ją usunąć inaczej, to nie tylko potrzebujesz środka chemicznego,
    ale przedewszystkim dość twardej szczotki (nawet lekkie zarysowania
    przecież tam Ci nie robią różnicy obecnie).
    Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalników można spróbować toluen albo
    ksylen, ale tu trzeba uważać bo lubią zacząć rozpuszczać też jakieś słabsze
    lakiery (ale to znowu nie problem jak i tak to lakierujesz).

  • 7. Data: 2015-12-14 10:38:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Dec 2015 00:26:21 +0100, w <566dfe99$0$699$65785112@news.neostrada.pl>,
    PlaMa <m...@w...pel> napisał(-a):

    > Może macie jakiś relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gumę, bo
    > mam podkład pod lakier i lakier bezbarwny, więc planuję wgniecenia olać,

    Pasta lekkościerna do lakieru - Tempo, K2 czy jakie tam jeszcze są.
    Chociaż tutaj widzę głębsze rysy, więc niekoniecznie pomoże w 100%.

    Możesz podjechać do jakiegoś zakładu, zrobią polerkę na szybko.

  • 8. Data: 2015-12-14 13:53:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    >
    > Macie jakieś sugestie czym można by było usunąć wtartą gumę z lakieru?
    > TIR zmieniał pas ze mną na nim i wydaje mi się, że wręcz ją wtopił w
    Coś mi się widzi, że jak wtopił gumę w lakier, to już nie ma sytuacji,
    że jest: blacha/podkład/lakier/guma tylko
    blacha/podkład/mieszanka gumolakier
    Tutaj nie pomogę.
    Spróbuj może jeszcze jakiś agresywny rozpuszczalnik, np. aceton, ksylen
    (rozpuszczalnik chlorokauczukowo-poliwinylowy), ewentualnie
    rozpuszczalnik nitro.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-12-14 15:33:40
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 09:13, Tomasz Pyra pisze:

    > Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalników można spróbować toluen

    Albo trójnitrotoluen, ale to już strasznie agresywny :)

  • 10. Data: 2015-12-14 15:59:37
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > trzeba być by tam pracować?) rozeszła się na bieżące naprawy foki, więc
    > chciałbym to przydomowymi sposobami załatwić.

    Spróbuj naftą a później potraktuj to twarda glinką.