    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opony
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 14 Dec 2015 09:13:45 +0100

    Dnia Mon, 14 Dec 2015 00:26:21 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Może macie jakiś relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gumę, bo
    > mam podkład pod lakier i lakier bezbarwny, więc planuję wgniecenia olać,
    > ryski wypełnić podkładem i całość pokryć bezbarwnym.
    > Cały przebiegły plan siadł jednak na tym, że nie mogę zmyć tego cholerstwa.

    Tak czy owak przed tym lakierowaniem należy powierzchnię przygotować
    papierem ściernym i wtedy ta guma spokojnie powinna zejść.

    Jak chcesz ją usunąć inaczej, to nie tylko potrzebujesz środka chemicznego,
    ale przedewszystkim dość twardej szczotki (nawet lekkie zarysowania
    przecież tam Ci nie robią różnicy obecnie).
    Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalników można spróbować toluen albo
    ksylen, ale tu trzeba uważać bo lubią zacząć rozpuszczać też jakieś słabsze
    lakiery (ale to znowu nie problem jak i tak to lakierujesz).