  • 11. Data: 2010-12-05 18:18:58
    Temat: Re: Czym usunąć masę zalewową komputera samochodowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-05 10:27, Gejzero SQ3OGX wrote:
    > powietrzem i skrobali.

    Podmuchalem 350C i efekty są *zerowe*. Nawet się nie odbarwiło.
    Elastyczność sie nie zmieniła. Wydziela tylko trudno wyuczuwalny
    chemiczny zapach i tyle. Grzałem 3 minuty i nic ;)

  • 12. Data: 2010-12-05 18:41:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 19:18:58 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >Podmuchalem 350C i efekty są *zerowe*. Nawet się nie odbarwiło.

    Czyli silikon.

    >Elastyczność sie nie zmieniła. Wydziela tylko trudno wyuczuwalny
    >chemiczny zapach i tyle. Grzałem 3 minuty i nic ;)

    W srodku sie wszystko odlutowalo :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-12-05 18:47:22
    Temat: Re: Czym usunšć masę zalewowš komputera samochodowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-05 19:41, J.F. wrote:
    > W srodku sie wszystko odlutowalo :-)

    Nie szkodzi, chodzi o to żeby elementy zostały tam gdzie były, chcę
    dowiedzieć sie jak jest zbudowany pewien obwód wyjściowy.

  • 14. Data: 2010-12-05 18:51:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 19:47:22 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >Nie szkodzi, chodzi o to żeby elementy zostały tam gdzie były, chcę
    >dowiedzieć sie jak jest zbudowany pewien obwód wyjściowy.

    No to w zasadzie trzeba na goraco oderwac te zalewe od plytki.
    Elementy zostana w zalewie :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-12-05 19:01:10
    Temat: Re: Czym usun?ć masę zalewow? komputera samochodowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-05 19:51, J.F. wrote:
    > No to w zasadzie trzeba na goraco oderwac te zalewe od plytki.
    > Elementy zostana w zalewie :-)

    Rzecz w tym, że "pruje" się tak samo na zimno jak i na gorąco
    zostawiając wszędzie resztki. Ma lepszą przyczepność do wszystkiego niż
    do siebie.

  • 16. Data: 2010-12-05 20:21:45
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Marek Lewandowski" napisał w wiadomości grup
    .net...

    On Sat, 04 Dec 2010 22:08:44 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Mam komputer (Sagem S2000RPM). Zalany jest jakiś świństwem. W dotyku
    > przypomina silikon (miękki). Kolor z lekka różowy. Cholernie mocno
    > przylepiony do elementów, nie da się po prostu pociągnąć, trzeba
    > przecinać nożem i skrobać.

    na 99% nie jest to silikon, bo ten jest zazwyczaj agresywny w kontaktcie z
    elektroniką i prądem. Używaliśmy takich mas przypominających silikon do
    zalewania elektroniki u poprzedniego pracodawcy, nie wiem, co to było
    chemicznie, ale dwuskładnikowe i ważnym elementem kwalifikacji do
    zastosowania było "silikonfrei", znaczy, nie zawiera silikonu...
    ----------------------

    Nie tyle silikon jest agresywny dla elektroniki co zawarte w nim
    rozpuszczalniki,
    są silikony specjalnie przeznaczone dla elektroniki i na pewno z niczym nie
    zareagują.

    Używam duże ilości zalewy 2składnikowej na bazie żywic, jest ona elastyczna,
    po utwardzeniu nie ma mowy o zmyciu tego rozpuszczalnikiem, nawet
    zeskrobanie tego
    z elektroniki jest niemożliwe albo bardzo trudne, natomiast zdejmowałem
    ostatnio zalewę z komputera
    ciągnika i było to zalane silikonem, zdejmowało się świetnie, nawet można
    było na tym silikonie
    przeczytać napisy z układów scalonych grawerowanych laserem.

  • 17. Data: 2010-12-05 20:59:12
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Podmuchalem 350C i efekty są *zerowe*. Nawet się nie odbarwiło.
    > Elastyczność sie nie zmieniła. Wydziela tylko trudno wyuczuwalny
    > chemiczny zapach i tyle. Grzałem 3 minuty i nic ;)

    Spróbuj pomoczyć przez noc w denaturacie. Powinno zmięknąć na tyle żeby
    dało się skrobać. Jak nie da rady to w benzynie. Silniejsze środki jak
    aceton czy toluen zmyje napisy z elektrolitów.

    MD

  • 18. Data: 2010-12-08 19:39:06
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    niestety zeskrobać, czasem godzinę skrobie minutę wymieniam kość .