  • Data: 2011-11-10 16:02:13
    Temat: Re: Czym się (zimą) różnią zimówki od całorocznych ?
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-10 14:46, J.F pisze:

    > Zle sobie przypominasz, bo np Debica Navigator lamelki maja.
    > GY vector 5 tez
    > http://www.oponeo.pl/Temp/debica-navigator2-png-t-f-
    l600-sk3.png
    > http://www.oponeo.pl/Temp/goodyear-vector-5-png-t-f-
    l600-sk3.png

    dlatego napisalem - nie spieram sie.
    Jak kiedys sie przygladalem, to caloroczne byly bardziej 'traktorowate'
    - specyficzny bieznik, natomiast zimowe mialy dod. lamelki - ktore maja
    sens tylko na sniegu/lodzie. Wydaje mi sie, ze w oponach calorocznych
    lamelki szybko ulegna degradacji - ale.... jak pisalem - nie uwazam tego
    jako pewnik i pewnie mozna znalezc rozne rozwiazania.

    > Moze jakies przeciaganie liny jak snieg spadnie ? :-)

    na zimowych wjezdzalem w miejsca, gdzie wiekszosc aut juz jezdzi na
    lancuchach (w tym bulwarowe suwy typu CRV/Rav4 - bo bez lancuchow nie
    dawaly rady) - widac to zwlaszcza w gorach w miejscowosciach polozonych
    wyzej w gorach. Choc nie przesadzam tutaj nt mojego doswiadczenia i
    pare razy wspomagalem sie juz lancuchami (ktore w zimie zawsze mam w
    bagazniku - tak na wszelki wypadek)

    > A gdzie jezdzisz ? Navigatory nowe byly calkiem niezle.

    najblizej powiedzmy, ze rejon Tatr (PL i SK) (choc w naszych Beskidach
    tez jest pare ciekawych podjazdow pod wyciagi)
    Tera mam akurat Kleber Krisalp - ale to pochodna od Michelin Alpine - i
    zpierwszych jak i z drugich jestem ogolnie zadowolony.

    --
    pozdr
    Adam (AL)