-
31. Data: 2016-05-13 21:43:52
Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 13 maja 2016 20:26:22 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> > Obecnie mam 2x THULE 598 Proride i tez daje rade... a jesli nie ma sie problemu z
podniesieniem rowerka, to zalozenie zajmuje max 30sek - postawic w rynience
bagaznika, rama w uchwyt, przekrecic blokada do oporu, kluczyk i oba kola zablokowac
samoblokujacymi paskami. Zdejmowanie podobnie
>
>
> ROTFL !!!
> I to chcesz zrobić w 30 sekund?
> Bo mnie identyczne czynności i to w pozycji wygodnej, bo w bagażniku
> hakowym zajmują kilka razy więcej.
>
> Też w Thule.
nie chce mi sie filmu nakrecac ;) , ale juz "pozycja wygodna" w wypadku hakowego to
tak sobie jak dla mnie... podniesienie rowerka to zaden problem, a pozniej sie
schylac nie musze ;) dla mnie wygodniej jest na na dachu
ustawiam ramie do chwytania ramy w odpowiedniej pozycji, chwytam rower za amortyzaror
i rure tylnego trojkata, wstawiam pod katem w rynienke - tak, zeby trafic pod paski
do zapinania kol (to tak z 5 sek max), do pionu (wchodzi w chytacz ramy, ktory ma z
15cm luzu), 2 obroty blokady, przekrecenie kluczyka i dwa paski (czasem minimalnie
kolo przekrecam, zeby paski byly w srodku miedzy szprychami)
Nie da sie tego zle zapiac, ani jakos krzywo wstawic (podstawki pod kola sa w
odleglosci raz ustawionej)
Ale gdybym mial wstawiac trzeci rower, to juz musze stawac na progach itp zeby dostac
do bagaznika, wtedy sie sprawa komlikuje
-
32. Data: 2016-05-14 08:30:24
Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 13.05.2016 o 21:43, WS pisze:
> W dniu piątek, 13 maja 2016 20:26:22 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
>
>>> Obecnie mam 2x THULE 598 Proride i tez daje rade... a jesli nie ma sie problemu z
podniesieniem rowerka, to zalozenie zajmuje max 30sek - postawic w rynience
bagaznika, rama w uchwyt, przekrecic blokada do oporu, kluczyk i oba kola zablokowac
samoblokujacymi paskami. Zdejmowanie podobnie
>>
>>
>> ROTFL !!!
>> I to chcesz zrobić w 30 sekund?
>> Bo mnie identyczne czynności i to w pozycji wygodnej, bo w bagażniku
>> hakowym zajmują kilka razy więcej.
>>
>> Też w Thule.
>
> nie chce mi sie filmu nakrecac ;) , ale juz "pozycja wygodna" w wypadku hakowego to
tak sobie jak dla mnie... podniesienie rowerka to zaden problem,
Zależy dla kogo i na jaki samochód.
Na suva byś nie wstawił bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleźć
na koło.
a pozniej sie schylac nie musze ;) dla mnie wygodniej jest na na dachu
>
> ustawiam ramie do chwytania ramy w odpowiedniej pozycji, chwytam rower za
amortyzaror i rure tylnego trojkata, wstawiam pod katem w rynienke - tak, zeby trafic
pod paski do zapinania kol (to tak z 5 sek max), do pionu (wchodzi w chytacz ramy,
ktory ma z 15cm luzu), 2 obroty blokady, przekrecenie kluczyka i dwa paski (czasem
minimalnie kolo przekrecam, zeby paski byly w srodku miedzy szprychami)
>
> Nie da sie tego zle zapiac, ani jakos krzywo wstawic (podstawki pod kola sa w
odleglosci raz ustawionej)
Da się.
Bo albo pedał przeszkadza do wstawienia drugiego roweru, albo kierownica
drugiego roweru kłóci się z siodełkiem pierwszego i trzeba odpinać i
poprawiać oba, albo akurat tasiemką ciężko trafić w wąski otwór klamry....
A już przy montażu trzeciego to dopiero jazda.
Tyle że ja wkładam dwa spore city bike,i plus trzeci beach cruiser.
Każdy z olbrzymimi kierownicami i siodłami.
Z dachowym pewnie lepiej, bo rowery są szerzej rozstawione, a jak już
ktoś jakieś mikre górale wstawia to tym bardziej.
-
33. Data: 2016-05-14 14:39:35
Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu sobota, 14 maja 2016 08:30:17 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> Zależy dla kogo i na jaki samochód.
> Na suva byś nie wstawił bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleźć
> na koło.
>
e... z mojej strony EOT
toz to od poczatku napisalem, ze dotyczy to "normalnego" samochodu i max dwoch
rowerow (czyli zakladanych po obu stronach samochodu, nie gdzies na srodku), przy
wiekszej ilosci sam planuje zalozyc na hak
> Da się.
> Bo albo pedał przeszkadza do wstawienia drugiego roweru, albo kierownica
> drugiego roweru kłóci się z siodełkiem pierwszego i trzeba odpinać i
> poprawiać oba, albo akurat tasiemką ciężko trafić w wąski otwór klamry....
jw, nie problem wystepuje przy 2 szt, zakladanychz prawej i lewej strony
WS
-
34. Data: 2016-05-15 11:11:25
Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 14.05.2016 o 14:39, WS pisze:
> W dniu sobota, 14 maja 2016 08:30:17 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
>
>> Zależy dla kogo i na jaki samochód.
>> Na suva byś nie wstawił bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleźć
>> na koło.
>>
>
> e... z mojej strony EOT
> toz to od poczatku napisalem, ze dotyczy to "normalnego" samochodu i max dwoch
rowerow (czyli zakladanych po obu stronach samochodu, nie gdzies na srodku), przy
wiekszej ilosci sam planuje zalozyc na hak
A ja opisuję wrażenia z montowania na bagażnik hakowy do suva, w 99%
dwóch rowerów i też to wyraźnie napisałem.
I na tej podstawie powątpiewam, że dźwiganie czegoś dwa razy wyżej trwa
kilka razy krócej.