  • 1. Data: 2016-05-09 18:28:13
    Temat: Crdi gaśnie na wyższych obrotach
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

    Obajwy są takie, że po wejściu na wyższe obroty silnik gaśnie i nie daje
    się uruchomić przez kilka minut.
    Jak już się namyśli to zapala check-engine i nie pozwala na
    przekroczenie 3 tys obr/min.
    Ale przestaje gasnąć.

    Po jakimś czasie (np. kilku wyłączeniach silnika) ten check engine się
    wyłącza i jeśli nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
    energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjścia.

    Ponoć pierwszy raz taki numer zrobił prawie rok temu, po ostrzejszej
    jeździe ekspresówką, ale od tego czasu była cisza.

    Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
    oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
    szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

  • 2. Data: 2016-05-09 18:42:42
    Temat: Re: Crdi gaśnie na wyższych obrotach
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
> [...]
    > oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
    > szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

    Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
    Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
    wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

    Lewis

  • 3. Data: 2016-05-09 18:45:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

    > Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
    > Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
    > wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

    No ale to już robota właśnie dla mechanika.
    Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go zmieniać
    ot tak profilaktycznie.

    Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym
    prawdopodobieństwem?

  • 4. Data: 2016-05-09 18:49:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:

> [...]
    > ot tak profilaktycznie.
    >
    > Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym

    Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
    potrafi pomóc.
    Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
    I dalej test pompy na stole probierczym.

    Lewis

  • 5. Data: 2016-05-09 19:50:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]

    > oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
    > szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

    Najpierw odczytać kod błędu podłączając się chociażby na początek głupim
    ELM327 za kilkanaście PLN.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-05-10 11:36:19
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
    > szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

    Stawiam regulator ciśnienia na pompie/listwie bądź sam czujnik ciśnienia
    paliwa na listwie.
    Na początek porządne czyszczenie regulatora ciśnienia...

    U mnie objaw był taki (Peugeot z 2,0HDI), że po przekręceniu i wyjęciu
    kluczyka auto pracowało jakieś 3-5 sekund. Następnie wywalało "checka" i
    gasło. Po odpaleniu "check" dalej świecił sobie i obcięcie mocy właśnie
    do 3k obr/min. Kilkukrotne odpalenie i zgaszenie auta powodowało
    zniknięcie "checka" i powrót auta do pełnej mocy. I tak co jakiś czas...

  • 7. Data: 2016-05-10 20:37:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 May 2016 11:36:19 +0200, w <ngsa2j$189f$1@gioia.aioe.org>, Kamil
    'Model' <k...@g...pl> napisał(-a):

    > Na początek porządne czyszczenie regulatora ciśnienia...

    Na początek to to co Irokez pisał.

  • 8. Data: 2016-05-12 11:00:40
    Od: LordBluzg(R) <p...@p...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:

    > Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
    > potrafi pomóc.

    Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochę dalej w
    układzie...

    > Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
    > I dalej test pompy na stole probierczym.

    Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
    paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
    100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

    --
    LordBluzg(R)

  • 9. Data: 2016-05-12 15:50:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg(R) pisze:

    > Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochę dalej w
    > układzie...

    No no ;)
    Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej się wszystko zesra

    > Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
    > paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
    > 100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

    A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
    niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

    Lewis

  • 10. Data: 2016-05-12 16:09:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    >A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
    >niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

    Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
    Bosza made in Czechia ? :-)

    J.