  • Data: 2013-11-30 20:16:52
    Temat: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Od: artek <a...@u...wro.vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-30 16:37, Marek pisze:
    > Czyli stosujesz więcej i to dublujacych się aplikacji niż wchodzi w
    > pakiet ACDSee

    a niby co się dubluje? gimp to kobyła wyłącznie do akcji specjalnych.
    znakomicie zastępuje mi fotoszopa. wyspecjalizowane programy do hdr'ów
    - dwa, bo dzięki temu można osiągnąć różne efekty. a do rawów - dxo, li
    i jedynie.
    no i przeglądarka, do której się przyzwyczaiłem, i którą mam - co
    istotne - za darmo i na wszystkim swoich komputerach.

    > i to nie jest przerost formy nad treścią? :-D

    och, wręcz przeciwnie. uniwersalność kombajnów polega na zwyczajnym
    średniactwie. niby są wszystkie narzędzia - wiele nawet kompletnie
    niepotrzebnych, ale żadne z nich się jakoś specjalnie nie wybija. i
    zawsze nietrudno jest znaleźć dla nich dobre i tanie - wręcz darmowe
    zastępniki. a ja wolę mieć każde narzędzie dopasowane do swoich potrzeb
    czy preferencji. w żadnej mierze nie jest to przerost czegokolwiek.
    wręcz przeciwnie - optymalizacja ...

    --
    art3k