  • 11. Data: 2011-02-25 07:42:34
    Temat: Re: Czym najtaniej .....
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Jesli do akumulatorków AA i AAA to poczytaj o ładowarkach BC-700 i BC-900

  • 12. Data: 2011-02-25 17:59:47
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25-02-2011 08:42, Mirek napisał/a:

    > Jesli do akumulatorków AA i AAA to poczytaj o ładowarkach BC-700 i BC-900

    Przykładowo tu:
    http://www.dobreprogramy.pl/Technoline-BC900-ladowan
    ie-z-klasa,Artykul,22928.html

    --
    Cz.

  • 13. Data: 2011-02-26 21:35:09
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Zabijesz te akumulatorki w ten sposob.

    Tez mi sie tak wydaje. Ale napisz na podstwaie czego tak sadzisz....?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 14. Data: 2011-02-26 21:36:30
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Przykładowo tu:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Technoline-BC900-ladowan
    ie-z-klasa,Artykul,22928.html

    "[...] Przedmiotem "badania" byłyby akulumatorki różnego typu wkrętarek
    (różne napięcie od 12 do 20 V prądu stałego [...]".

    Ech koledzy.....
    Cały ten mój wywód z zapytaniami oparty jest na obserwacji łądowania
    akumulatorków 1,5 V przy pomocy ładowarki BC-900 .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2011-02-27 19:49:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-24 14:46 Endriu napisał(a):

> [...]
    > łądowania) wrzucałby do kompa (np. poprzez USB, RS232 lub cokolwiek innego

    Wystarczy mały AVRek, przekaźnik i rezystor mocy.
    Zasilane z niezależnego źródła (aby nie obciążać dodatkowo mierzonego
    akumulatora).

    Mierzysz tylko napięcie (wystarczy co sekundę), rozładowując akumulator
    poprzez stałą rezystancję. Przekaźnikiem odłączasz akumulator gdy jego
    napięcie spadnie do 1V (dla NiMH) lub 2V5 (dla LiIon). Ze stałej
    rezystancji i zmierzonego napięcia obliczasz prąd. A stąd już krótka
    droga do mAh poprzez akumulowanie wyników pomiarów.

    Nieco lepsze rozwiązanie to stałe obciążenie zamiast stałej rezystancji.
    No ale zrobienie aktywnego obciążenia to już zabawa z tranzystorami. :-)

    Sprawa przekazania wyników do komputera to inne zagadnienie, niektórym
    wystarczy stary dobry RS232 (gdy masz go gdzie podłączyć w komputerze),
    można i przez USB. Jeszcze tylko wrzucenie danych np. do Excela i
    dostaniesz obrazek tego typu:
    http://dybkowski.net/download/li-ion.gif

    Dane do tego wykresu zebrałem akurat Metexem z wyjściem RS232 (ręcznie
    kończąc pomiar) ale zasada ta sama (stała rezystancja). A tak wygląda
    gdy zapomnisz wyłączyć pomiar. Akumulator o dziwo przeżył:
    http://dybkowski.net/download/li-pol.gif

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2011-03-02 21:11:44
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > http://dybkowski.net/download/li-pol.gif

    Nie za badrzo rozumiem "o co kaman" na tym wykresie. Ogólnie to bardziej
    zależy mi na wykresie ŁADOWANIA niż rozładowania, a po drugie nie rozumiem
    za bardzo pojęcie wykresowego mAh ....

    Mam rozumieć, że czerwony wykres należy czytać "od tyłu" gdzie akumulatorek
    do połowy wykresu rozładowywał się prądem 1,4 A a później spadł do 0 A ?.

    P.S. Czy mógłbys wrzucić taki wykresik dla ładowania i bez tych mAh a ze
    zwykłym A (koniecznie na wspólnej osi czasu). Po prostu chce wiedzieć czy
    jak już akumulator się naładuje to czy prąd łądowania spadnie. Po prostu
    chce wiedziec w który to moment ładowania konstruktorzy BC-900 wybrali na
    "ten" moment, w którym to prąd ładowniania akumulatorków 1,2 V zmiena się
    np. z 500 mA na 20 mA.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2011-03-03 02:48:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-02 22:11 Endriu napisał(a):

    > Nie za badrzo rozumiem "o co kaman" na tym wykresie. Ogólnie to bardziej
    > zależy mi na wykresie ŁADOWANIA niż rozładowania, a po drugie nie rozumiem
    > za bardzo pojęcie wykresowego mAh ....

    Bo to jest wykres rozładowywania. Jak pisałem w poprzednim poście,
    rozładowywanie następuje poprzez stałą rezystancję a mierzone jest tylko
    napięcie na ogniwie.

    Jak chcesz zebrać dokładne wykresy ładowania to polecam zakup porządnej
    ładowarki modelarskiej z USB. Chociażby taka wystarczy:
    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    8636

    > Mam rozumieć, że czerwony wykres należy czytać "od tyłu" gdzie akumulatorek
    > do połowy wykresu rozładowywał się prądem 1,4 A a później spadł do 0 A ?.

    Nie. To jest wykres rozładowywania. Przy ładowaniu przebieg krzywej
    będzie inny.

    > P.S. Czy mógłbys wrzucić taki wykresik dla ładowania

    Nie mam.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2011-03-04 07:56:26
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Jak chcesz zebrać dokładne wykresy ładowania to polecam zakup porządnej
    > ładowarki modelarskiej z USB. Chociażby taka wystarczy:
    > http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    8636

    "[...] Ta mała i poręczna ładowarka zasilana jest prądem 12V [...]".

    :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 19. Data: 2011-03-04 20:32:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-04 08:56 Endriu napisał(a):

    8636

    > "[...] Ta mała i poręczna ładowarka zasilana jest prądem 12V [...]".

    No cóż, tłumacz średnio kumaty był.
    Wystarczy rzucić okiem do oryginalnej instrukcji i się humor poprawi.
    Ładowarka rzeczywiście jest malutka, ale trzeba dokupić do niej jeszcze
    zasilacz 12V. Który przy prądzie 10A już nie jest malutką zabawką.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2011-03-09 08:11:18
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > Ładowarka rzeczywiście jest malutka, ale trzeba dokupić do niej jeszcze
    > zasilacz 12V. Który przy prądzie 10A już nie jest malutką zabawką.

    A powiedz mi Adamie jeszcze w jaki sposób komp wyświetla dane z tej
    ładowarki na komputerze. Czy trzeba doinstalować jakis program który łączy
    się po USB z łądowarką i wizualizuje dane na wykresach ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/