  • 1. Data: 2011-02-23 00:35:04
    Temat: jeden falownik i trzy silniki
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy można podłączyć pod jeden trójfazowy falownik trzy silniki jednofazowe?
    Silniki od wentylatorów dmuchawy. Silniki takie same.

    Robert

  • 2. Data: 2011-02-23 00:44:40
    Temat: Re: jeden falownik i trzy silniki
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 01:35, Robert Wańkowski pisze:
    > Czy można podłączyć pod jeden trójfazowy falownik trzy silniki jednofazowe?
    > Silniki od wentylatorów dmuchawy. Silniki takie same.

    Podejrzewam ze tylko wtedy gdy są silnie spięte razem mechanicznie czyli
    napędzają wspólny obiekt.

    MD

  • 3. Data: 2011-02-23 08:50:05
    Od: "AK" <_...@w...pl>

    > Czy można podłączyć pod jeden trójfazowy falownik trzy silniki
    > jednofazowe?
    > Silniki od wentylatorów dmuchawy. Silniki takie same.

    A jaki jest sens podpinania silnika jednofazowego do falownika?

  • 4. Data: 2011-02-23 08:55:42
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AK" <_...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki jest sens podpinania silnika jednofazowego do falownika?

    Oj jest
    Jak bys zapytał jak sterować obrotami silnika indukcyjnego 1-fazowego, to wielu
    odpowie, że falownikiem.
    Natomiast falowniki 1-fazowe są mało popularne (o ile są) i na pewno nie tanie.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-02-23 09:03:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 01:44:40 +0100, Mario wrote:

    >Podejrzewam ze tylko wtedy gdy są silnie spięte razem mechanicznie czyli
    >napędzają wspólny obiekt.

    Dlaczego - w koncu to pewnie silniki indukcyjne z kondensatorem, im w
    miare wszyskto jedno.

    Tylko niektore tryby pracy falownika moga wymagac silnika naprawde
    trojfazowego. No i problem jak polaczyc - w trojkat czy w gwiazde ..

    J.

  • 6. Data: 2011-02-23 09:14:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Podejrzewam ze tylko wtedy gdy są silnie spięte razem mechanicznie czyli
    > napędzają wspólny obiekt.

    Albo przy traktowaniu falownika jak sztywnego zasilania sieciowego -
    ustawiona stała częstotliwość, brak jakichkolwiek procedur rozruchowych
    - i spory nadmiar mocy falownika. Ale wówczas falownik zabezpiecza
    jedynie przed zanikiem fazy - nie wiem po co takie rozwiązanie.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2011-02-23 09:19:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Czy można podłączyć pod jeden trójfazowy falownik trzy silniki jednofazowe?
    > Silniki od wentylatorów dmuchawy. Silniki takie same.

    Oj, nie doczytałem przed poprzednim postem...

    Silników jednofazowych nie daje się zasilać z falowników - to znaczy
    teoretycznie da się zmusić do pracy ale pod warunkiem ze zakres zmian
    częstotliwości będzie naprawdę niewielki. Większa odchyłka
    częstotliwości spowoduje w silniku jednofazowym znaczną zmianę kąta fazy
    pomocniczej robionej w obwodzie LC - i tym samym trudne do przewidzenia
    skutki. W każdym razie przy częstotliwościach niskich silnik raczej nie
    będzie chciał pracować - nici więc z pracy na zmniejszonych obrotach i
    miękkiego rozruchu z w miarę stałym poślizgiem. To co nam zostaje z
    zalet falownika? Nic nie zostaje, po co go więc w ogóle stosować?

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-02-23 09:20:46
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik EM napisał:
> [...]
    > to wielu odpowie, że falownikiem.
    > Natomiast falowniki 1-fazowe są mało popularne (o ile są) i na pewno nie

    "Jednofazowe" falowniki są tak naprawdę dwufazowe - robią fazę
    zasadniczą i fazę pomocniczą podawana na uzwojenie pomocnicze po
    usunięciu kondensatora.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2011-02-23 09:30:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 10:19:08 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    >będzie chciał pracować - nici więc z pracy na zmniejszonych obrotach i
    >miękkiego rozruchu z w miarę stałym poślizgiem.

    Teoria Darku. W pratyce to na zwyklym tyrystorowym sciemniaczu
    dzialaja.

    >To co nam zostaje z zalet falownika? Nic nie zostaje, po co go
    >więc w ogóle stosować?

    Ale co stosowac, zeby predkosc wentylatora zmieniac ?

    Mozna odczepy na silniku, pompke CO ostatnio rozbieralem -trzy
    uzwojenia, jeden kondensator, i przelaczane w rozne konfiguracje, trzy
    biegi wychodza.

    J.

  • 10. Data: 2011-02-23 09:32:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Wednesday, February 23, 2011, 1:44:40 AM, you wrote:

    > Podejrzewam ze tylko wtedy gdy są silnie spięte razem mechanicznie czyli
    > napędzają wspólny obiekt.

    Myślę, że przesadzasz z ostrożnością. Ja bym je połączył bez żenady.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl