    From: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czym jest Facebook?
    Date: Sun, 12 Jun 2011 20:39:19 +0200

    W dniu 11-06-12 14:39, Marek pisze:

    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć w paru zdaniach funkcjonalność Facebooka,
    > która czyni go tak popularnym, że aż postanowiono go standardowo integrować
    > z różnymi urządzeniami a także używać jako ponoć potężnego narzędzia
    > marketingowego?

    Jedno jest powiązane z drugim. Mam aplikacje, zakładam konto i gotowe.
    Ogólnie źle myślisz. Tu nie chodzi tylko o funkcjonalności.

    > - Like'owanie - jeśli dodam jakąś stronę do lubianych, to inni mogą
    > zobaczyć co lubię. Czy to kogokolwiek obchodzi? Osobiście słabo pociągałby
    > mnie to, że mój kolega lubi jakiś sklep z ciuchami a nie daj boże lubiłby
    > wdzianka dla transów... Takie like'owanie może być krępujące dla obu stron.
    > Dlaczego więc mnóstwo stron posiada guzik "lubię to" ? Czy nie jest lepsze
    > Ctrl+D w przeglądarce?

    Aparat kupuje jaki znajomi polecają, oni się znają. Filmy ogladam bo
    mają dobrą ocenę na stronie XYZ. Idę na imprezę bo kumpela idzie.
    Ściągam MP3 bo ma 1 miejsce na liście radia AKSE. Ludzie mają w sobie
    coś z leminga, nie wszyscy, ale jednak.

    > - Ktoś może bazgrać po mojej tablicy jakby swojej nie miał. Czy to czynie
    > Facebooka wielkim?

    Nie, wielki już był ;)

    > - Wyszukiwanie znajomych odbywa się za pomocą jednego pola tekstowego. To
    > już Nasza Klasa miała większe możliwości od samego początku. Wyszukiwanie
    > precyzyjne nie jest możliwe. Mając to na uwadze można stwierdzić, że jeśli
    > nie szukamu czegoś unikatowego to w zasadzie nie znajdziemy niczego.

    Jak pokażesz mi 20 okienek wyszukiwania zamknę okno. Mam w * ilość
    okien, ma dobrze szukać i już.

    > - Zauważyłem, że Facebook rozsyła emaile pod adresy jakie zaczerpnie z
    > osobistych kontaktów a także na tej podstawie sugeruje osoby, które mogę
    > znać. Czy to nie jest naruszeniem zasad prywatności?

    Jak dodałeś konto to co się dziwisz? Do mnie nic nie wysyła, nic nie
    pokazuje itp.

    > - Na telefonie widzę jakieś opisy statusów znajomych z FB gdy dzwonią do
    > mnie. Może ta funkcja jest czymś wielkim?

    Jedną z wielu składających się na całość.

    > - W obrębie FB mogę za pomocą IFRAMA umieścić aplikację ze swojego serwera.
    > Czy nie lepszy link? Owszem, mogę otrzymać dane nt osoby korzystającej z

    Link trzeba klikać, iframe nie.

    > aplikacji jeśli ma ona konto na FB. Jednakże to już bardziej szpiegostwo
    > niż statystyki...
    > Czy coś przeoczyłem?

    Tak, mają najwięcej użytkowników na świecie, a ludzie lubią być tam
    gdzie są inni ludzie (znajomi). To się chyba nazywa: trendy, fun, cool,
    zaje****, na topie, będę na fejsiku itp.
    Wyobrażasz sobie, że urodzi Ci się dziecko/auto/wakacje/psia kupa i nie
    zobaczy tego 2000 Twoich znajomych?

    PS.
    Mój pies miał około 300 znajomych na NK! ;) Ale zamkneli konto.

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps