  • Data: 2011-07-19 16:15:23
    Temat: Re: Czym jest Facebook?
    Od: "Wuyo" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To, że coś odbywa się w Internecie, nie znaczy że nie jest rzeczywiste.
    > Relację czyni rzeczywistą więź uczuciowa, a ta może pojawić się równie
    > dobrze za pośrednictwem Internetu - tak jak 100-200 lat temu mogła pojawić
    > się za pośrednictwem tradycyjnej korespondencji pocztowej. Nie
    > deprecjonowałbym relacji internetowych.
    >
    > Poza tym osoby przedkładające relacje na Facebooku nad tradycyjne relacje
    > twarzą w twarz należą raczej do rzadkości. Wiele osób na Fb kontynuuje
    > znajomości istniejące poza Fb. Raczej też do znajomych na Fb zaprasza się
> [...]

    IMHO ktoś powinien napisać przewodnik do czego właściwe służą portale (i
    serwisyt) społecznościowe, bo przyznam, że wsprawdzie mam tam konto, to poza
    tym, że wrzucam fotki i czasem coś głupiego napisze (co być może ktoś
    przeczyta) to szczerze mówiąc nie wiem do czego jest mi to właściwie
    potrzebne. Z drugiej strony poradników takich jest wiele, jednak poza
    "obsługą techniczną" właściwie nie wiadomo jak z tego rodzaju serwisó
    korzystać (żeby w pełni wykorzystać ich możliwości). Potem pojawiają sie
    takie zjawiskowe osoby (profile), które zakładają (czytaj: rezerwują) tam
    swoje konto z imieniem i nazwiskiem i nic na nich nie ma. To po primo.

    Po sekundo: w dzisiejszych czasach, w dobie takich urządzeń jak iPhone,
    Android, ThinkPady i inne tego rodaju "ciekawostki" przydałby się jakiś w
    miarę ujednolicony standard komunikacji za pośrednictwem tego rodzaju
    portali społecznościowych., Mam na myśli coś w rodzaju wczesnej telefonii
    komórkowej gdzie wszystko było jasne i klarowne (albo telefon, albo SMS), a
    teraz w dobie różnorakich urządzeń może się okazac, że koleś, który ma
    iPhone`a nie bardzo się potrafi dogadać z kolesiem, który ma zwykłą Nokię
    6070

    Fajnie, że takim wspólnym ogniwem jest FaceBook (bo teraz praktycznie
    montują go na większości telefonów, a z drugiej strony w dobie
    "wszechobecnej wygody", tradycji i nowoczesności czasem nie wiadomo jak się
    z drugą osobą za pomocą jednej i tej samej platfoirmy dogadać

    Pozdrawiam, M.

    BTW: oczywiście to problem dość szeroki i że się tak wyraże bardziej
    obszerny, myślę jednak, że mniej więcej zrozumieliście o co chodzi.