-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.f
r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 25 Nov 2015 16:49:27 +0100
From: "G.S." <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Czyja wina?
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid.151121.invalid>
Message-ID: <alpine.WNT.2.20.1511251622150.1056@virtual>
References: <n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net> <4556ppm6sixm$.dlg@myjk.org>
<n2q0m1$cbt$2@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.151121.invalid>
User-Agent: Alpine 2.20 (WNT 67 2015-01-07) Hamster/2.1.0.11
X-X-Sender: NULL@virtual
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; BOUNDARY="19413899-19310-1448466567=:1056"
Lines: 60
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1448466577 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22844 83.15.167.123:63867
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3611
X-Received-Body-CRC: 1984922687
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573033
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 21 Nov 2015, 8...@7...160531.invalid wrote:
> No i w przepisach nie ma przy S-2 o "ustąpieniu" tylko jest
> o "utrudnianiu"...
W sprawie formalnej - "utrudnianie" IMO implikuje nieustąpienie.
Nakaz ustąpienia pierwszeństwa jest zdefiniowane przez zachowanie,
nakaz nieutrudniania (słownikowo) również, a "węższy" (bardziej
szczegółowy) przepis w całości mieści się w przepisie ogólniejszym,
bo jedno zachowanie zawiera się w całości w drugim.
Nakaz nieutrudniania jest czymś "wyżej" niż nakaz ustąpienia.
Szczegółowszym.
Nakaz ustąpienia nakazuje jedynie nie zmuszać do (1.) istotnego
(2.) zwolnienienia (do zatrzymania włącznie)[koniec listy],
zmuszenie do nieistotnego zwolnienie oraz uniemożliwienie
przyspieszania stanowi "utrudnienie", nie istnieje jednak
relacja odwrotna.
Nieutrudniacz ma obowiązek przewidzieć, że ten drugi zechce
przyspieszyć (istotne jak na poprzecznej dostaną zielone!),
ustępujący pierwszeństwa - "nie ma takiego przepisu".
Tyle, że dość rzadko dochodzi do spotkania się litery przepisu
o "nieutrudnianiu" z ustąpieniem pierwszeństwa, więc mało
flejmów było na taką okazję ;)
Nim dyskusja się rozgałęzi na flejm o "wyższej ważności"
nakazu nieutrudniania, chciałbym zaznaczyć że pisząc wyżej
o "wyżej" miałem na myśli szczególność przepisu, znaczy
fakt iż sam nakaz nieutrudniania implikuje nakaz ustąpienia
jako "szczególną postać ustąpienia".
Tym samym, jeśli jeden ze zobowiązanych ma nakaz
nieutrudniania, to NIE można powiedzieć, że nie ma
nakazu ustąpienia.
To czy (nakaz nieutrudniania) jest *ważniejszy* to już
sprawa osobna, ale IMO i taką wersję można przedyskutować:
wszak ani jeden ani drugi (nakaz) nie zawiera zastrzeżenia
"innym uczestnikom ruchu poruszającym się prawidłowo" ;),
więc w prostym przypadku kiedy obaj przyspieszają to
zobowiązany do nieutrudniania łamie literę swojego nakazu,
zaś zobowiązany do ustąpienia - nie.
Jak obaj utrzymują tę samą prędkość... khem, poproszę
o wnioski do tej wersji ;)
BTW: IMO jest jeszcze wyższy "stopnień ustępowania", jest nim
nakaz ustąpienia *miejsca*. Zamierzający wjechać[1] ma (wtedy)
obowiązek przewidzieć czas i kierunek własnej teleportacji
(lub jej niemożliwość i tym samym nie wjechać[1]).
[1] lub wejść :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.15 16:16 G.S.
- 25.11.15 18:49 Tom N
- 25.11.15 19:00 Budzik
- 25.11.15 19:19 Shrek
- 25.11.15 22:19 Axel
- 26.11.15 11:31 RoMan Mandziejewicz
- 26.11.15 19:44 Axel
- 27.11.15 08:10 Mirek Ptak
- 27.11.15 13:45 G.S.
- 27.11.15 15:16 Liwiusz
- 27.11.15 17:53 Shrek
- 27.11.15 17:55 G.S.
- 27.11.15 18:34 Tom N
- 27.11.15 22:42 RoMan Mandziejewicz
- 28.11.15 13:10 PlaMa
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A