  • Data: 2017-05-09 17:00:49
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Tego na fotkach googla nie widać, ale Tomcia Palucha jest szeroka -
    > bez trudu mijają się dwa szerokie samochody. Jest to zresztą droga
    > przebiegająca przez kilka osiedli, w zasadzie "zewnętrzna" wobej nich.
    > Natomiast Balbinki jest wąska, tylko na szerokość jednego samochodu.
    > Ponadto pojawia się nagle ;) pomiędzy metalowym (znaczy
    > nieprzejrzystym) płotem a budynkiem garażu. Można ją przeoczyć lub
    > pomylić z chodnikiem.
    >
    > Podobnych skrzyżowań widywałem sporo w całej Polsce

    A dla mnie, na pierwszy rzut oka to jest typowa droga osiedlowa, wiodąca
    wzdłuż bloków, garazy i to wszystko sugeruje zmniejszenie predkosci i
    uspokojenie ruchu. Nie o szerokośc drogi się przecież rozchodzi tylko a
    równiez o otoczenie i potencjalne niebezpieczenstwa.

    > Intuicja ma tu niewiele do rzeczy ;) ważniejsze są przepisy PoRD.
    > Ale bardzo dobrze, że postawiono znaki - istotnie, ktoś mógłby się
    > zagapić.

    Jak bardzo nie masz racji, pokazują sytuacje gdzie zmienia się organizację
    ruchu w danych miejscach - niby znaki sa a ludzie jednak jezdza po staremu.

    > Gorzej, gdy ktoś się zagapi po zmianie oznakowania, i jedzie "na
    > pamięć".

    A no dokladnie!

    > Przykład, też z Warszawy:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.1997307,20.8736683,3a
    ,75y,213.61h,87.76t
    > /data=!3m6!1e1!3m4!1shWwyXt5qEJN8ZoFxVNk6dA!2e0!7i13
    312!8i6656?hl=pl

    > lub krócej:
    >
    > http://tnij.at/zmianap
    >
    > Jedziemy Warszawską, z prawej skrzyżowanie z Rakuszanki.
    > Dobry przykład, bo na google fotki jeszcze z przed zmiany. "Od zawsze"
    > było to skrzyżowanie równorzędne, więc jadący prosto (Warszawską)
    > przepuszczali wyjeżdżających z prawej (Rakuszanki).
    >
    > Jakoś tak ze 2 może 3 lata temu Warszawska została drogą z
    > pierwszeństwem, ale widziałem przypadki, że ktoś wyskakiwał z
    > Rakuszanki wymuszając pierwszeństwo, bo nie zauważył znaku A-7.

    No i znow - sam potwierdzasz teze ze znaki znakami ale zeby było
    bezpiecznie to sprawy intuicyjne tez sa wazne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją