eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-02 09:49:40
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-01 23:45:24 +0100, "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl> said:

    > W przypadku mojego klienta jest to niemożliwe :)
    > Pod koniec każdego roku robię im zdjęcia do kalendarza i co rok mają nowy
    > dział marketingu (około 6 osób),
    > o tym czy zdjęcia mają być rozebrane, czy ubrane, niewinne czy wulgarne,
    > dziewczyny leżące czy stojące itd decyduje cały sztab ludzi
    > od 6-cio osobowego marketingu poprzez dyrektorów handl., techn i innych aż
    > po 3 współwłaścicieli, w tle tego tłumu głos zabiera fotograf amator, który
    > także tam pracuje i musi wtrącić swoje uwagi.

    Ale to doprawdy nic nadzwyczajnego, tak to wygląda w każdej większej
    firmie. Rzecz w tym, że to nie Twój - fotografa problem. Oni mają jakąś
    tam agencyjkę/studio, które odpowiada za kreację tego, co w kalendarzu
    się znajdzie i to sz.p. klyjent do spółki z artystami grafikami mają
    sobie sami ustalić co, jak, gdzie i w jakim klimacie. W takich robotach
    fotografia to czyste rzemiosło - realizacja czyjejś, możliwie dokładnie
    opisanej wizji. Oni powinni przyjść i Ci powiedzieć: na styczeń goła
    laska od połowy uda, no niech będzie z zapasem od kolan, po szyję,
    czyli to co najważniejsze, trzymając wyuzdanie francuza, na ciemnym
    tle, może jakiejś ceglanej ściany; na luty... Ty masz to zaaranżować,
    ustawić światła, upozować modelkę i dostarczyć kilka/kilkanaście zdjęć
    do wyboru. Często oznacza to obecność artysty grafika oraz klienta na
    sesji, na bieżąco pilnujących czy wszystko idzie tak, jak sobie
    wymarzyli.

    > Wyciągnięcie średniej z ich wytycznych graniczy z cudem.

    To naprawdę nie powinien być Twój problem. Niech się kłócą ile chcą,
    ale między sobą, rozstrzygnięcia wyboru motywu mogą nawet dokonywać w
    basenie z kisielem. Ale do Ciebie powinni przyjść z jednym, jasnym
    przekazem co masz zrobić.

    > Oczywiście zdjęcia mają być na wczoraj.

    A są jakieś inne? ;-)

    de Fresz