eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-01 20:29:42
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-01 20:25:15 +0100, "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl> said:

    >> Oświetlenie studyjne?
    >
    > Tak, oświetlenie studyjne.

    O tyle dobrze, że zazwyczaj zdjęcia ze studia dają się rozdmuchiwać
    nieco lepiej.

    > Pytanie czy ktoś nie wpadnie na pomysł skadrowania tego na stronie do
    >
    > Właśnie dlatego chcieli zdjęcia od stóp do głów żeby później marketing firmy
    > mógł wspólnie pokadrować bardziej apetyczne ich zdaniem części ciała, jednak
    > problem formatu mocno ostudził ich zamierzenia.

    No i to jest kolejny punkt na minus dla zleceniodawcy. Takie rzeczy
    można sobie robić przy a4, jak się użyje technologii ze stosownym
    zapasem (do takiego kadrowania lustro też mogłoby być niewystarczające,
    w sensie przeciętnej jakości), ale przy B1 to jakiś absurd. To jest po
    prostu niewykonalne obecnie dostępnym na rynku sprzętem, nie przy
    fotografii ludzi. Elementarny błąd. Zwykle powinno się zakładać ze
    20-30% więcej na kadrowanie, ale przy B1 z racji ograniczeń
    technologicznych to już jest niewskazane. No chyba że 8x10, dobry bęben
    i wtedy powinno dać radę.
    Profesjonalnie (czy też "normalnie") robi się to tak, że przed sesją
    rozrysowuje się kadry (wciąż najbardziej elastyczna technika
    kreowania), ustala z klientem ile ma być widać i czego, dopiero na tej
    podstawie zleca się robotę fotografowi.

    > Używając Resize zmieniłem wymiary z 3744 x 4528 (po wykadrowaniu) na 9400 x
    > 11368 przy 300 DPI, zrobiłem crop do A4 i wydrukowałem.
    > Zarówno na monitorze jak i na wydruku nie widać pixelizacji ani żadnych
    > innych szczegółów mogących wskazywać na sztuczne powiększenie nawet przy
    > oglądaniu z bliska.

    Oj, śmiem twierdzić że przy takim dmuchnięciu musi być widać, jeśli w
    kadrze jest coś posiadające jakąś fakturę, detal.

    > Jutro negocjacji z klientem ciąg dalszy, ponieważ na kilku zdjęciach modelka
    > stanowi mniej niż 80 procent kadru - zaproponuję jeszcze dodatkową sesję z
    > jedną modelką tak aby wykonać dodatkowe zdjęcia jej wraz z narzędziem,
    > tak aby modelka i narzędzie wypełniły maksymalnie cały kadr, w miarę
    > możliwości z ostrością na narzędziu i rozmytym ciałem w tle lub przynajmniej
    > całą sylwetką ale po przekątnej.

    IMHO nie masz się co za bardzo uelastyczniać, bo w tym świetle wygląda
    na to, że zamawiający sam nie do końca jest fair - czy to z racji
    ignorancji, czy burdelu informacyjnego.

    > Przystawka do średniego formatu to bardzo dobre rozwiązanie. Jednak nigdy
    > nie pracowałem z aparatem z przystawką i nie wiem czy podczas sesji
    > urządzenie, którego nie znam nie wpływałoby na mnie dekoncentrująco co
    > paradoksalnie mogłoby się negatywnie odbić na uzyskanych przy jej pomocy
    > zdjęciach.

    Różnica jest taka, że MFDB jest cięższy i mniej poręczny, ma
    najczęściej większą dynamikę i często wskazany jest statyw. Najczęściej
    wypożyczany jest wraz z gościem, który zna sprzęt i pomoże w razie
    czego.

    de Fresz