eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1? › Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    From: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz
    A1 oraz B1?
    Date: Sun, 1 Nov 2009 20:25:15 +0100

    > Oświetlenie studyjne?

    Tak, oświetlenie studyjne.

    Pytanie czy ktoś nie wpadnie na pomysł skadrowania tego na stronie do
    > "od pasa w górę".

    Właśnie dlatego chcieli zdjęcia od stóp do głów żeby później marketing firmy
    mógł wspólnie pokadrować bardziej apetyczne ich zdaniem części ciała, jednak
    problem formatu mocno ostudził ich zamierzenia.

    > Jak na razie to tu jest pierwszy duży błąd klienta - takie sprawy ustala
    > się PRZED sesją, nie po. Z jednej strony rozumiem klienta (wydawcę), który
    > chciałby mieć dobry jakościowo (nie mówię o zawartości zdjęć żeby było
    > jasne) materiał, ale jeśli nie zaznaczył tego wyraźnie wcześniej, no to
    > już jego problem.

    W czasie ustalania warunków machneli mi przed nosem kalendarzem o tym samym
    formacie jaki im się podoba,
    jednak dopiero po oddaniu zdjęć stwierdzili, że na zdjęciach nie będą
    widoczne np. włoski z taką dokładnością jak na owym kalendarzu, na którym
    się wzorują.

    Używając Resize zmieniłem wymiary z 3744 x 4528 (po wykadrowaniu) na 9400 x
    11368 przy 300 DPI, zrobiłem crop do A4 i wydrukowałem.
    Zarówno na monitorze jak i na wydruku nie widać pixelizacji ani żadnych
    innych szczegółów mogących wskazywać na sztuczne powiększenie nawet przy
    oglądaniu z bliska.
    Nie wiem na ile podobnie będzie to wyglądać na gotowym kalendarzu.

    Dla mnie jest to ważne doświadczenie i w przyszłości będę wiedział żeby
    bardzo ostrożnie podchodzić do tego rodzaju zleceń z naciskiem na dokładne
    uświadomienie klienta o tym jaką jakość może otrzymać.
    Jutro negocjacji z klientem ciąg dalszy, ponieważ na kilku zdjęciach modelka
    stanowi mniej niż 80 procent kadru - zaproponuję jeszcze dodatkową sesję z
    jedną modelką tak aby wykonać dodatkowe zdjęcia jej wraz z narzędziem,
    tak aby modelka i narzędzie wypełniły maksymalnie cały kadr, w miarę
    możliwości z ostrością na narzędziu i rozmytym ciałem w tle lub przynajmniej
    całą sylwetką ale po przekątnej.

    > Jak chcesz poważniej podejść do klientów mających wysokie wymagnia, to
    > poszukaj gdzie w Twoim mieście można wynająć przystawkę. Zwykle 1,5-2,5k
    > zł za dzień zdjęciowy. Klienci ceniący jakość płacą zazwyczaj bez
    > szemrania.
    Przystawka do średniego formatu to bardzo dobre rozwiązanie. Jednak nigdy
    nie pracowałem z aparatem z przystawką i nie wiem czy podczas sesji
    urządzenie, którego nie znam nie wpływałoby na mnie dekoncentrująco co
    paradoksalnie mogłoby się negatywnie odbić na uzyskanych przy jej pomocy
    zdjęciach.

    Pozdrowienia
    Marcin