  • 11. Data: 2017-10-29 17:07:33
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 15:29:28 +0100, marcin napisał(a):

    > czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

    Cholera jasna go wie. Jeżeli nie dymi jakoś szczególnie z rury i zużycie
    oleju nie przekracza 1/5 normy dopuszczonej przez producenta, to jeździj
    jak jeździsz i nie baw się korkiem oleju :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 12. Data: 2017-10-29 17:11:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
    > należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
    > pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże
    > tlenków
    > azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
    > związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.

    Tak jest. Oolega to na pogorszeniu nieco spalania przez wpuszczenie spalin
    aby obniżyć temperaturę bo zbyt wysoka temperatura sprzyja tworzeniu
    się tlenków azotu.

  • 13. Data: 2017-10-29 19:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
    > Wszystko gra.

    Czyli jak zasysa to ok, jak wypycha to problem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 14. Data: 2017-11-01 12:13:39
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    > Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent
    moc

    Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

    --

    Hinek

  • 15. Data: 2017-11-01 12:37:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:

    > Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

    Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się
    dowiem. :-)

    Robert

  • 16. Data: 2017-11-01 12:43:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze Tobie cos sie wydaje nie znaczy ze tak jest. Znaczy ze Tobie sie wydaje.

  • 17. Data: 2017-11-01 17:44:03
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    > Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się
    > dowiem. :-)
    >
    > Robert

    Te kilka procent spalin powoduje, że pod koniec suwu sprężania jest
    mniej dostępnego tlenu w cylindrze - przez co trzeba zmniejszyć dawkę
    paliwa co skutkuje spadkiem mocy. Zysk energetyczny z dopalania spalin i
    wykorzystania ich energii cieplnej przez ponowne wprowadzenie do obiegu
    nie kompensuje utraty mocy.

    Albo bardziej obrazowo:

    Dodatek paru procent gówna do pożywienia sportowca nie zwiększy
    niestety jego wydolności...

    --

    Hinek

  • 18. Data: 2017-11-01 18:42:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moc silnika podaja po tej korekcie a nie przed. Czyli nie zmniejsza mocy. A ze mogla
    by byc wieksza ale spaliny byly by toksyczniejsze. Zablokowanie zaworu egr nie
    przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo
    bedzie wyzsza temperatura spalania. Ilosc tlenu zmienia sie w powietrzu w sposob
    naturalny. Im wyzej tym go mniej. A samochody jakos w gorach jezdza. Dopiero w bardzo
    wysokich gorach bez sprezarki nie da sie jechac.

  • 19. Data: 2017-11-04 19:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy.
    > Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza
    > temperatura spalania.

    Mowisz ze to co silnik pracuje na wolnych obrotach to bedzie miało
    znaczenie dla zywotnosci silnika?
    Bo przeciez EGR otwiera sie tylko na wolnych obrotach, przy wyzszym
    obciazeniu zamyka sie i nie dodaje spalin do procesu spalania własnie
    dlatego, ze tam potrzebna jest moc i wyzsza temperatura spalania nawet
    kosztem bardziej szkodliwych spalin.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 20. Data: 2017-11-06 22:30:56
    Od: g...@g...com

    Obydwaj macie rację, bo odma spełnia dwa zadania: odprowadza przedmuchy z
    nieszczelnych pierścieni, ale też powodując podciśnienie uszczelniające pracujący
    silnik, jeśli ten kapie.
    Z tymi tlenki to nawet trzy funkcje.