  • Data: 2009-09-09 20:57:11
    Temat: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 21:02, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:8f83e90e-8df3-4523-9cfc-f6d94ccaf9d7@
    e12g2000yqi.googlegroups.com...

> [...]
    > moją lampą Metz 48AF1 i przy ISO 400 i migawce 0/50 dało radę...
    > ale raz byłem w miejscy chyba gdzieś w Rzymie że nie dało... nawet przy ISO
    > 800 i full błysku :) babka przy mnie miała nikona i przez rękę widziałem że
    > zdjęcia jej nawet całkiem całkiem wyszło bo miała większe ISO użyteczne i
    > stabilizację :P
    > Są miejsca gdzie ze statywem Cię nie wpuszczą... (przepisy) a zresztą nie
    > zawsze jest czas na rozstawienie syatywu a potem zdemontowanie no chyba że
    > przyjechałeś prywatnie robić tylko zdjęcia :)

    Jeśli jesteś pasjonatem (aczkolwiek amatorem) fotografii ciemnych
    zdięć to kup sobie Zuiko 7-14mm/4. Piękniie spisuje się od pełnej
    dziurki, a tak szeroki kąt, poza oczywistymi zaletami w fotografii
    wnętrz, daje możliwość fotografowania na długich czasach rzędu 1/4
    sekundy. Z ręki robiłem z wolnej ręki wnętrza kościołów w Goreme
    (Turcja) za pomocą E-1 i właśnie 7-14, wystarczyło iso 400. A tam nie
    ma żadnego oświeetlenia i okien też nie ma. Dodatkowym plusem jest
    doskonały mechanizm lustra w E-1 - brak walenia i telepania.

    Zawodowcy nie potrzebują wysokiego iso bo dostają pozwolenie na
    robienie ze statywu (i bez gawiedzi).