eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna? › Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
  • Data: 2014-08-11 22:39:32
    Temat: Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Aug 2014, Pawel O'Pajak wrote:
    <komuś, następny bez wrotki>
    > Powitanko,

    ...powitanko :)

    > Mysle, ze fantazjujesz. Nie wierze, ze w Rp v3.0 jakis policjant tak
    > powiedzial.

    Ja bym to określił tak: też nie spodziewałbym się, że jakiś urzędnik
    skarbowy wpadnie na koncept "podatku od freeware" (mimo, iż przepisy
    o nieodpłatnym świadczeniu są mi znane).
    Ale trafił się taki.
    Kraj jednak nie taki mały, to i zdarzenia o dość nikłym prawdopodo-
    bieństwie się zdarzają. Ktoś tam w totka czasem trafia "komplet",
    choć szansa realnego spotkania takiego gościa jest mała.

    > A mialby troche racji, wiadomo bowiem, ze jadac o 50% wiecej niz
    > ograniczenie jedzie sie calkiem normalnie i bezpiecznie*.

    No więc NIE miałby racji - bo powinien wnioskować o podniesienie
    ograniczenia. Proponując taki mandat, de facto dowodzi, że
    regulacja jest chora. Uznanie, że jazda z prędkością kilkanaście
    procent poniżej Vmax jest "utrudniająca" wymagałaby ciągłego
    ślepienia w licznik, kierowca powinien jechać na tyle wolniej,
    aby dopuszczalnej nie przekraczać wskutek "błędu organoleptycznego".

    Albo statystyczny kierowca jest na tyle głupi, że nie wie KIEDY powinien
    zwalniać (i nie wykluczałbym tego przypadku, patrz pewien wątek
    o żądaniu ograniczenia "bo żółte zaskakuje"), i wtedy mówi się trudno
    (można jeszcze PJ pozabierać, ale jak to zrobić u obcokrajowców),
    albo nie jest, i wtedy, skoro większość jedzie "+30" *i jest to tolerowane*,
    to ograniczenie jest głupie.
    Jeśli ustawodawca ustanawia przepis o którym "wszyscy wiedzą" że
    nie będzie przestrzegany, narusza praworządność w kraju.
    To się nazywa "demoralizacja", jakby kto pytał :>

    > Niestety nie, ale jesli utrudniasz ruch, to owszem.

    IMO taki mandat za "-10" spowodowałby nie mniejsze zawirowanie
    'wizerunkowe', niż przy podatkach sławna "sprawa piekarza" :>
    Dlatego tak jak piszesz - policjant byłby świadom, że "nie przejdzie".
    Ewentualnie może przejść, ale na 1. stronę "Faktu" :>

    pzdr, Gotfryd