eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna? › Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
  • Data: 2014-08-13 00:28:37
    Temat: Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Aug 2014, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    <komuś - pożeracz wrotek znowu w akcji>

    > Skad to idiotyczne przekonanie, ze za wypadki odpowiada predkosc?

    IMO błąd leży w tezie przemycanej w pytaniu.
    Prędkość jest relatywnie niewielką *przyczyną* wypadków, takich,
    w których spowodowała "niemożliwość" (sławny wyjazd zza zakrętu
    na ciagnik wyjeżdżający z pola).
    Natomiast wtedy, kiedy istnieje INNA przyczyna wypadku, prędkość
    może być przyczyną "niemożności zapobieżenia".
    Wolniej jadący ma większe (lub znacznie większe) szanse, aby
    naprawić CZYJŚ błąd. Błąd, który jest przyczyną wypadku, lub
    mógłby nią być, jeśli ktoś go nie naprawi.

    > Ja rozumiem, ze dziennikarze tak gadaja, oni papuguja po policji, ktora z tego
    > zyje, a sami nie sa w stanie nic tworczego wymyslic.
    > Warto siegnac do historycznych statystyk. Co sie zmienilo na przestrzeni lat?

    Statystyka nie rozpatruje wersji "w identycznym układzie szybciej jadący
    spowodowałby wypadek". Bo tego wypadku nie było, nie ma go w statystyce.

    > Ograniczenie predkosci sprawia, ze przejechanie odcinka bedzie trwalo dluzej.
    > Czlowiek ma ograniczona zdolnosc do postrzegania, jesli za duzo ma bodzcow,
    > ale jesli ma za malo, to tez niefajnie, bo mysli o niebieskich migdalach,

    Skądinąd.

    > zamiast zastanawiac sie co glupiego moze zrobic inny uczestnik ruchu.

    Ale jak przy 100++ zrobi to w odległości 50m, to może i tak nie być
    nad czym myśleć.

    > Nie widze powodow, by
    > ograniczenia dostosowywac dla 90latkow i Kakolewskiego.

    Ja widzę, w tym wątku.
    Pojawi się ŻĄDANIE aby oni też jechali "nie mniej niż max-10".

    To może na początek trzeba ustalić, jakie stanowisko zajmujesz
    *w temacie* wątku :) (czyli jazdy <Vdop), bo od tego zależy
    sensowność pozwolenia na "więcej niż dziadek może".

    pzdr, Gotfryd