-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.am1
!peering.am1!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <no8adc$ahl$1@mx1.internetia.pl> <no8f6r$4ih$1@dont-email.me>
<no8ht4$5kl$1@mx1.internetia.pl> <no9cml$k02$1@node2.news.atman.pl>
<noarcr$29t$1@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<nocv23$4f9$1@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<nodfoq$mar$1@node1.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<noev65$2ms$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<57ab0ac1$0$5411$426a74cc@news.free.fr>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<nofvuj$49o$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<noo1lc$hmf$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<13q6v2eark9u5$.5wguuekd69o6$.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Date: Mon, 15 Aug 2016 14:15:17 +0200
Message-ID: <8plgxvrz8uri$.1k7mkpbg66dxf$.dlg@40tude.net>
Lines: 78
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1471263304 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12544 82.143.187.50:55763
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1732215945
X-Received-Bytes: 5267
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704104
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 14 Aug 2016 11:46:36 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan J.F. napisał:
>>> Nic mnie nie przekona do tego, że wentylowanie chłodnicy wyłaczonego
>>> silnika ma jakieś uzasadnienie. Przemawiają do mnie proste argumenty
>>> -- tak było zrobić najłatwiej.
>>
>> Obwody zasilane "ze stacyjki" sa w samochodach norma.
>
> W citroenie w tej "normie" mieści się jedynie radio. Chociaż nie,
> radio nie jest w standardzie. Samochód po wyjściu z fabryki nie miał
> żadnego takiego obwodu. Bo obwód dmuchawy kabiny nie "ze stacyjki",
> a "z alternatora".
>
>> To raczej trzeba sie wysilic, zeby wpasc na to, ze mozna podlaczyc
>> prosto pod akumulator.
>
> Kiedyś, w starszych samochodach, normą były światła "ze stacyjki" --
> więc nie trzeba było za każdym razym ich włączać i wyłączać. Ale to
A to tez roznie bywalo. Raczej sie przyzwyczailem, ze wlaczaja sie
krotkie i pozycyjne. Po wylaczeniu stacyjki krotkie gasna, a pozycyjne
zostaja.
>
>> A poza tym - spojrz na wspolczesner samochody - "tak najlatwiej"
>> juz chyba nie obowiazuje.
>
> Francuska dmuchawa od dawna nie jest robiona w myśl zasady "tak
> najłatwiej", wieć to wszystko nie takie proste.
>
>> Francuzi jak francuzi - w jakim samochodzie mozna wlaczyc "bez
>> silnika".
> W każdym niefrancuskim, jaki miałem. Wystarczyło włączyć zapłon.
O tym wlasnie pisze. Byl obwod wlaczany stacyjka, gdzie podlaczano
wiele urzadzen, zwiazanych z praca silnika, i nie tylko.
W pozniejszym okresie zasilany przez przekaznik.
Naturalnym bylo podlaczenie wentylatora chlodnicy wlasnie tam - to sie
trzeba wysilic, aby podlaczyc go inaczej.
Ciekawe - amperow im zabraklo, czy jednak bylo takie podlaczenie
potrzebne. My nie mielismy ani Alp, ani autostrad, to moze sie nie
zdarzalo takie rozgrzanie, za po wylaczeniu dochodzilo do wrzenia.
Wiekszosc samochodow ma "cisnieniowy uklad chlodzenia", ktory potrafi
dzialac nawet w 110-120 st C - ja takich temperatur w swoich nie
widzialem, pedal w podlodze, a wskazowka na 80 czy w pol skali.
Nawiasem mowiac, to "wystarczylo wlaczyc zaplon" to wcale nie takie
proste. Widzialem samochod, no - malucha, ktoremu po tym zadymilo sie
spod maski. Cewka nie wytrzymala.
W dieslu zaczynaja sie grzac swiece zarowe, a czy przestaja - nie
wiadomo. Pompa paliwa w nowszych samochodach elektryczna - ale
komputer ja po chwili wylacza. Klima, ABS - coraz wiecej rzeczy moze
byc wlaczonych, zupelnie niepotrzebnie.
Dalej - w wiekszosci aut alternato byl przypiety bezposrednio do
akumulatora. Nie da sie czegos zasilic "bezposrednio z alternatora".
Osobny obwod zasilania wymaga ciekawych zmian w instalacji -
przekaznik, czy dodatkowe diody w alternatorze.
Co to za "francuskie auta" ? O ile kojarze, to oni wpadli na pomysl
"pradnicorozrusznika", ale to w nielicznych autach.
>> A powod widze - koncze jazde, gasze silnik ... i chcialbym jutro
>> odpalic :-)
> Nam centralny zamek, więc z obawy przed zatrzaśnięciem i tak zawsze
> wyciągam kluczyk. Zupełnie nieprawdopodobne jest zostawienie na noc
> jakiegoś odbiornika. Do świateł zrobili dźwiękowy przypominacz.
Przy zalozeniu, ze wiekszosc odbiornikow jest jednak podlaczonych "pod
stacyjke", i zostana wylaczone.
Teraz to juz nawet nie wiem jak jest, ale wyczytac mozna, ze jest
skomplikowany system zarzadzania pradem. Mozna cos zostawic zasilane,
wylaczy sie, zanim akumulator rozladuje sie do zera, napieciem w
instalacji steruje komputer, moze byc wieksze, aby szybciej naladowac
akumulator, albo nizsze, jesli nie ma potrzeby ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=